Of ik mis ergens een hersencel dat ik het niet snap of ik denk te moeilijk...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Voor de kleintjes geldt dat zeker. Met de meeste grote hefboom-machines, zoals o.a. mijn Londinium, wordt het weer kinderspel, dat is bijna steggelen, zo makkelijk.jordy schreef: vr 10 apr 2020, 18:27 Een hevelmachine, daar moet je moeite in steken om een lekkere kop koffie uit te krijgen, je gaat er aan staan en drinkt vervolgens zo bewust mogelijk je kop leut.
Het hangt er van af hoe je een gewone kop koffie kwalificeert. 50% epresso en toevoeging 50% uit de heet water tap, en je krijgt al een drank dat heel veel op normale koffie lijkt. Aan de andere kant is het mi. wel zo dat iedere specifieke zetmethode wel een eigen smaak met zich meebrengt. Een paar maanden geleden mijn eerste pour over gedronken en dat had, zeker qua zachtheid (ook door het aangewende water) wel een heel eigen karakter, zoals je dat niet uit een espressomasjien krijgt.jordy schreef:Maar wat ik schijnbaanbaar niet onder de pet krijg. Waarom kan een horecamachine (halfautomaat) zowel een gewone kop koffie als een espresso aparaat creeeren. Maar, kan een domobar of ander merk alleen maar espresso produceren.
Of ik mis ergens een hersencel dat ik het niet snap of ik denk te moeilijk...
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
De technivorm moccamaster is heel erg goed voor een normale filterkoffie.gilleko B. schreef:Kweenie of ik dit hier kan vragen, maar op de een of andere manier boeit die Moccamaster mij. Is die de moeite waard om te kopen voor "normale" filterkoffie. Een relatief klein Nederlands bedrijf dat ondanks globalisering en goedkope chinese klonerij overleeft en blijvende wereldfaam heeft verworven.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Terug naar “Alles voor beginners”