Re: Upgrade van een Bezzera Magica

21
fransg schreef:
Janar schreef: zo 26 apr 2020, 14:48 Ik zie trouwens La Pavoni Europiccola op Marktplaats. Hoe zijn die apparaten?
Ook leuk, wel stuk kleinere boiler inhoud en daardoor vnl geschikt voor wakker worden, machinetje aan, douchen, een espresso maken, ding uit en naar je werk. Niet om 'm aan te laten voor nog een, en voor de huisgenoot ook twee en wie weet straks nog een.

Ook zijn die dingen tweedehands de laatste jaren onnozel duur geworden. Jaar of 7 terug, een paar tientjes voor een machine die het eigenlijk nog prima deed, leuk. Nu worden ze aangeboden alsof het kostbare erfstukken zijn.

Die met de asperges op de achtergrond op MP wordt dan zelfs "vintage' genoemd. De hefboom ziet er wat gespikkeld uit, de rest lijkt prima, maar zal wel onderhoud vragen, en de rubber voet, als die versleten is, die is niet makkelijk te vervangen en is niet erg veilig (kinderen in huis of op bezoek pellen die er zo af en kunnen dan met de knuistjes in de 230V draden grijpen).
Degene die ik had gezien, zag er beter uit maar is helaas al niet meer beschikbaar.

Puur uit interesse:
Welke betaalbare andere opties zijn er nog?

Re: Upgrade van een Bezzera Magica

22
Janar schreef: zo 26 apr 2020, 16:19 Degene die ik had gezien, zag er beter uit maar is helaas al niet meer beschikbaar.
In mijn ervaring, als je iets graag wil hebben is het een goede strategie om onmiddellijk het gevraagde streefbedrag te bieden. En het bedrag dat je naar je gevoel "teveel betaalt" in gedachten af te schrijven als "we gaan deze week toch al niet uit eten".
Janar schreef: zo 26 apr 2020, 16:19 Welke betaalbare andere opties zijn er nog?
Als er op MP een Mypressi Twist komt, nieuw in doos, voor €75, meteen doen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino