Zo:
Re: Restauratie 1 groeps Faema E61
71LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Zo:
Rob87 schreef: za 02 mei 2020, 00:00 Houston we’ve got a problem...
Er lag vanavond een drupje water onder de machine. Ff kap eraf en het kwam van de aansluiting op de HX. Ah die kan nog wel een tandje strakker dan, zo gezegd zo gedaan. Ik had alleen niet helemaal door dat er daardoor iets teveel spanning kwam te staan op dit leidinkje:
Morgen maar eens opzoek naar een staafje zilver hardsoldeer en kijken of het zo te herstellen is. En anders gaan we een stukje 6mm koper bestellen en een felssetje regelen en een nieuw pijpje fabriceren. Komen die soldeerlessen van de middelbare school, inmiddels toch zon 17 jaar geleden toch nog eens van pas.
is dat de crux..Marcje schreef: za 02 mei 2020, 10:21Rob87 schreef: za 02 mei 2020, 00:00 Houston we’ve got a problem...
Er lag vanavond een drupje water onder de machine. Ff kap eraf en het kwam van de aansluiting op de HX. Ah die kan nog wel een tandje strakker dan, zo gezegd zo gedaan. Ik had alleen niet helemaal door dat er daardoor iets teveel spanning kwam te staan op dit leidinkje:
Morgen maar eens opzoek naar een staafje zilver hardsoldeer en kijken of het zo te herstellen is. En anders gaan we een stukje 6mm koper bestellen en een felssetje regelen en een nieuw pijpje fabriceren. Komen die soldeerlessen van de middelbare school, inmiddels toch zon 17 jaar geleden toch nog eens van pas.
Je moet ook altijd een kwartslag stoppen voor het breekt!
Maar eens met Bobbee, dat moet voor jou geen probleem zijn. Puik werk hoor!
gilleko B. schreef: za 02 mei 2020, 11:03 Er staat helaas geen aanhaalmoment op zo'n knelkoppeling
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”