Re: Wat drink je nu?

1921
casper31 schreef: di 05 mei 2020, 21:29
GrunnCoffeeGeek schreef: di 05 mei 2020, 20:48 Net lekkere Rwanda van Black and Bloom (Groningen) gehad. Lekker zoet eruit gekomen, wordt je toch blij van als je de sweet-spot hebt bereikt😀 straks nieuwe boontjes van White label proberen😋
welke van white label heb je?

heb nu 2 verschillende ethiopie.. en een tanzania van hun gehad recent. Vond ze lekker, maar niet bijzonder
Op dit moment de Bobea natural (Ethiopië) , lekker fruitig zoet lekker. Meestal heb ik wel succes met white label. Nu ook een koffie abonnementjes bij hun afgesloten.

ervoor poosje Koffiestation boontjes ( hun Kenia is erg lekker als espresso)

1922
Voor espresso zit ik momenteel aan de Ecuador Manabi superior honey.
Eergisteren gebrand door me, myself and I. Ik ben tevreden. Nog te vers maar vandaag na paar pogingen de juiste afstelling gevonden en lekkere espresso gemaakt, iets lager gedoseerd en fijner gemalen voor de Stradivari dan doorgaans.
13,5 gram in, 35 gram uit. Pre infusie 10 sec op 1,5 bar en extractie op 6 bar aflopend naar 5 bar. Lekker zoete espresso!

Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1925
ronald22 schreef:Ik heb nu weer boontjes van Peter, de Malabar. Deze boon is toch wel heel erg goed. Heerlijke zachte chocolade tonen.
Deze blijft toch de beste van alle boontje
Gebrand door de meester
Mag ik vragen waar je die besteld? Klinkt goed
Afbeelding

1927
Keyser schreef: do 07 mei 2020, 22:49
ronald22 schreef:Ik heb nu weer boontjes van Peter, de Malabar. Deze boon is toch wel heel erg goed. Heerlijke zachte chocolade tonen.
Gebrand door de meester
Afbeelding
Bij Peter zelf
Je hebt PM
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

1929
Pti schreef:Ziet er mooi egaal uit, complimenten Bob!
Dank je! Met de Behmor kan ik de drumspeed 2x zo snel zetten als normaal. Bonen komen er egaler uit. Tot 1e krak zet ik hem op snel en dan tot ik de branding stop op de langzame snelheid.
Temperatuur intern onder de 200 graden houden. Ik geloof dat ik na heel veel brandingen de Behmor eindelijk door begin te krijgen.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1930
ronald22 schreef: do 07 mei 2020, 23:48
Keyser schreef: do 07 mei 2020, 22:49
Gebrand door de meester
Afbeelding
Bij Peter zelf
Je hebt PM
Ook interesse !
Quickmill 2820 / Carimali M1