Ik ben ook hifi liefhebber. Rega en Thorens via Roksan naar Linn Speakers.
Een goede audioset en een goed espresso apparaten zijn echt van Die “the gift that keeps on giving” dingen. Jaren plezier.
Re: HiFi
103Mooi!
Ik zou het alleen heel leuk vinden als mensen erbij zeiden wat het is.
Als ik "Rega en Thorens via Roksan" lees dan heb ik geen idee wat dat betekent.
Is het een Rega draaitafel met Thorens cassettedeck en Roksan equalizer?
Dus heel gaarne of uitleg of duidelijke foto van het ding, dan wordt het ook helder.
Apple TV ken ik, en de spelletjescomputer kan ik me ook wat bij voorstellen maar "Linn Majik DSM Totem Hawk" lijkt me deels Indisch eten en rockband...Janar schreef: wo 13 mei 2020, 19:47 Ik heb ook een Hifi setje:
Linn Majik DSM
Totem Hawk
Apple TV
PlayStation PS4
Dus heel gaarne of uitleg of duidelijke foto van het ding, dan wordt het ook helder.
Ik heb net een proefabo op Tidal (=Spotify voor volwassenen) en die vind ik erg goed, past ook naadloos in de Roon muziekafspeel-software.Janar schreef: wo 13 mei 2020, 19:47 *Overigens is Rammstein concert op Amazon Prime sterk gecomprimeerd en dus doods geluid
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
104Linn Majik DSM is een all-in-one versterker(streamer en versterker met HDMI Aansluitingen); deze heb ik nu een paar maanden.fransg schreef:Apple TV ken ik, en de spelletjescomputer kan ik me ook wat bij voorstellen maar "Linn Majik DSM Totem Hawk" lijkt me deels Indisch eten en rockband...Janar schreef: wo 13 mei 2020, 19:47 Ik heb ook een Hifi setje:
Linn Majik DSM
Totem Hawk
Apple TV
PlayStation PS4
Ik heb net een proefabo op Tidal (=Spotify voor volwassenen) en die vind ik erg goed, past ook naadloos in de Roon muziekafspeel-software.Janar schreef: wo 13 mei 2020, 19:47 *Overigens is Rammstein concert op Amazon Prime sterk gecomprimeerd en dus doods geluid
Totem Hawk zijn de speakers. Deze heb ik onderhand 8 jaar en stonden/staan in de planning voor upgrade. Voorlopig even uitgesteld ivm andere prioriteiten. De weg die ik wilde bewandelen, zou vrij duur worden.
Ik heb nog steeds Spotify en ik ben aan het twijfelen over Qobuz. Tidal vond ik goed maar Qobuz lijkt kwalitatief beter. Ik moet alleen mijn vrouw nog overtuigen; niet qua geluidskwaliteit maar wel gebruiksgemak. Spotify Connect werkt in huis erg goed met Linn en Sonos speakers.
Roon heb ik 3 maanden getest. In principe vond ik het prima software maar ik vond het niet waard. Qobuz app geeft ook veel info over artiesten.
105Dank voor je toelichting!
De Hawk Totem palen zien er prachtig uit.
Roon verzorgt hier de muziek die ik lokaal op een externe disk heb staan, en Tidal en Qobuz leveren muziek die elders staat.
https://www.audioholics.com/audio-techn ... l-vs-qobuz
De Hawk Totem palen zien er prachtig uit.
Wat geluid betreft of user interface?
Als ik je goed begrijp vind je Qobuz beter dan Roon, maar het zijn toch verschillende dingen?Janar schreef: wo 13 mei 2020, 19:47 Roon heb ik 3 maanden getest. In principe vond ik het prima software maar ik vond het niet waard. Qobuz app geeft ook veel info over artiesten.
Roon verzorgt hier de muziek die ik lokaal op een externe disk heb staan, en Tidal en Qobuz leveren muziek die elders staat.
https://www.audioholics.com/audio-techn ... l-vs-qobuz
When Tidal began offering Master Quality Sound, which used MQA encoding, a supposedly lossless perceptual coding system which could provide High-Resolution sound in above CD quality, I thought of it as a bonus. However, like many, when I began listening to MQA encoded streams on Tidal, I didn’t walk away all that impressed. For the most part, I simply didn’t hear a difference. Then news began to pour in that MQA might not be all it’s cracked up to be, possibly even being less than CD quality.
This is where OneQobuz comes in, offering a FLAC based streaming service that streams at up to 24-bit 192 kHz quality. FLAC is a bit-perfect lossless compression algorithm that is known to not deteriorate the sound in any way.
Did Qobuz sound noticeably better than Tidal? I couldn’t tell with anything I tried.
https://blog.artsexcellence.nl/tidal-versus-qobuz/As I stated earlier, I love streaming services, I think there are a lot of great options, and Qobuz is certainly one of them. Of all the options, I think that Tidal and Qobuz are the best options, given their ability to playback at CD or better quality. Should you switch from Tidal to Qobuz? I don’t think that one is superior to the other, and I could be happy with either. Tidal has more integrated support with hardware right now, but Qobuz is working on that. I suggest taking advantage of their free trial and trying it for yourself. What streaming app you are using is certainly nothing to lose sleep over.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
106Ik zou Qobuz proberen! Ik denk redelijk zeker te zijn dat de kwaliteit beter is, of de weergave is meer mijn smaak. Daarnaast heeft voor onze smaak Qobuz toevallig ook meer muziek.
Eventueel zonder Roon; er wordt vaak over sausje gesproken bij Roon en dat heb ik zelf niet helemaal kunnen bemerken(maar zeker ook geen positief effect). Daarnaast heb ik geen DSP nodig dus dat scheelt ook.
De Linn software werkt ook heel goed. Als ik bijv. Sultans of Swing ga zoeken dan worden mijn eigen versies weergegeven en ook de versie(s) op Oobuz. Vergelijkbaar met Roon alleen dan zonder achtergrond info.
Overigens ben ik Qobuz pas gaan gebruiken toen ik een aantal Hired albums van de Qobuz webshop heb gekocht(DRM vrij). Dat werkt super.
Ik heb Tidal ook in de beginfase van MQA gehad en op een MQA apparaat(NAD DD390 met BluOS) en het deed mij weinig. Nu afgelopen 3 maanden weer een proefabonnement met Hifi gehad en het is niet overtuigend.
Later ga ik even het hele topic doorspitten, dat heb ik nog niet gedaan.
Eventueel zonder Roon; er wordt vaak over sausje gesproken bij Roon en dat heb ik zelf niet helemaal kunnen bemerken(maar zeker ook geen positief effect). Daarnaast heb ik geen DSP nodig dus dat scheelt ook.
De Linn software werkt ook heel goed. Als ik bijv. Sultans of Swing ga zoeken dan worden mijn eigen versies weergegeven en ook de versie(s) op Oobuz. Vergelijkbaar met Roon alleen dan zonder achtergrond info.
Overigens ben ik Qobuz pas gaan gebruiken toen ik een aantal Hired albums van de Qobuz webshop heb gekocht(DRM vrij). Dat werkt super.
Ik heb Tidal ook in de beginfase van MQA gehad en op een MQA apparaat(NAD DD390 met BluOS) en het deed mij weinig. Nu afgelopen 3 maanden weer een proefabonnement met Hifi gehad en het is niet overtuigend.
Later ga ik even het hele topic doorspitten, dat heb ik nog niet gedaan.
107Ik zal specifieker zijn, Frans.
Rega Apollo cd-speler via Sharkwire interlink naar versterker. Thorens TD192-2 draaitafel via Chord interlink maar Heed Quazar phono voorversterker en dan verder naar de versterker. De versterker in een Roksan K3. En dan Linn Keilidh speakers.
Draaitafel is op dit moment de zwakste schakel, maar voldoet momenteel voorlopig nog prima.
De Roksan heb ik dit najaar gekocht ter vervanging van een Rega Brio 3 en dat maakt zo’n verschil. (Op de foto stond de phonotrap er nog niet bij)
Rega Apollo cd-speler via Sharkwire interlink naar versterker. Thorens TD192-2 draaitafel via Chord interlink maar Heed Quazar phono voorversterker en dan verder naar de versterker. De versterker in een Roksan K3. En dan Linn Keilidh speakers.
Draaitafel is op dit moment de zwakste schakel, maar voldoet momenteel voorlopig nog prima.
De Roksan heb ik dit najaar gekocht ter vervanging van een Rega Brio 3 en dat maakt zo’n verschil. (Op de foto stond de phonotrap er nog niet bij)
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600
108Ik heb een proefabo Primephonic achter de rug. FLAC .Alleen klassiek.fransg schreef: wo 13 mei 2020, 21:17 Mooi!
Apple TV ken ik, en de spelletjescomputer kan ik me ook wat bij voorstellen maar "Linn Majik DSM Totem Hawk" lijkt me deels Indisch eten en rockband...Janar schreef: wo 13 mei 2020, 19:47 Ik heb ook een Hifi setje:
Linn Majik DSM
Totem Hawk
Apple TV
PlayStation PS4
Levert niets extras op qua geluidskwaliteit.
109Pracht spul bij elkaar! Dank voor je uitleg.
Al die spullen zijn speciaal gemaakt om mooi op de foto te komen, het vraagt als het ware om illustraties
Vaak 'understated' kastjes en kabels, geen kermisgoed en daardoor juist in de details / afwerking oogstrelend.