ThxPti schreef:Single dose: Niche Zero
Grind on demand: Eureka mignon specialita
Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
ThxPti schreef:Single dose: Niche Zero
Grind on demand: Eureka mignon specialita
Ik overwoog op een zeker moment de Niche en bedacht me toen dat het dan wel handig is ervaring op te doen met wegen ipv op gevoel. Dat ben ik gaan doen en dat bevalt me eigenlijk ook al prima icm m'n Rocky en een paar nieuwe schijven. Ik wacht misschien nog op een volgende versie van de Niche want ik vind de huidige versie foeilelijk.Br0 schreef: vr 15 mei 2020, 22:47 Wat is het nu eigenlijk geworden? Ik volg dit dit draadje al een tijdje. Ik heb een marax op het oog en idem budget (500 e) voor een grinder.
Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Die verwacht ik wel, omdat dat toch weer een doelgroep aan boord. Alleen hoe gaan ze dan die nul retentie voor elkaar krijgen? Want de conische schijven dragen daaraan bij begreep ik.bvds schreef:Een Niche met vlak maalwerkje zou interessant zijn.
Ik vrees dat je gelijk hebt hoor. Er is toch weleens conservatieve neiging in espressoland 9m lang aan designs vast te houden. Kijk mij eerste Silvia (V1) en later V2. Het verschil met latere designs is beperkt. Van 1 naar 2 zag de boiler er anders uit en de douchekop werd modulair. Later werd er in v4/5 nog wat isolatie toegevoegd en wat aan de Electronica gedaan om aan de EU richtlijnen te voldoen. Om van de Rocky maar te zwijgen. Een andere voet en een andere kleur beanhopper in meer dan 20 jaar... En kijk eens naar de bezzera s en de Rockets van deze wereld. Evolutie is mild uitgedrukt. Anderen zouden het stilstand noemen.bvds schreef: vr 24 jul 2020, 19:13 Zal niet snel volgende versie komen van de Niche. Ik vind hem ook niet mooi maar met mijn custom made voet al stuk beter.
Maar veel mensen vinden de Niche wel mooi. Tsja. Het ding verloopt als een malle en er zijn nauwelijks problemen. Dat laatste is echt knap als je kijkt hoe het met de Mahlkonig Vario en Baratza Sette is gegaan.
Dus waarom zouden ze een v2 ontwikkelen?
Je doet de Niche daarmee tekort vind ik.AndreM schreef: ma 27 jul 2020, 12:44Ik vrees dat je gelijk hebt hoor. Er is toch weleens conservatieve neiging in espressoland 9m lang aan designs vast te houden. Kijk mij eerste Silvia (V1) en later V2. Het verschil met latere designs is beperkt. Van 1 naar 2 zag de boiler er anders uit en de douchekop werd modulair. Later werd er in v4/5 nog wat isolatie toegevoegd en wat aan de Electronica gedaan om aan de EU richtlijnen te voldoen. Om van de Rocky maar te zwijgen. Een andere voet en een andere kleur beanhopper in meer dan 20 jaar... En kijk eens naar de bezzera s en de Rockets van deze wereld. Evolutie is mild uitgedrukt. Anderen zouden het stilstand noemen.bvds schreef: vr 24 jul 2020, 19:13 Zal niet snel volgende versie komen van de Niche. Ik vind hem ook niet mooi maar met mijn custom made voet al stuk beter.
Maar veel mensen vinden de Niche wel mooi. Tsja. Het ding verloopt als een malle en er zijn nauwelijks problemen. Dat laatste is echt knap als je kijkt hoe het met de Mahlkonig Vario en Baratza Sette is gegaan.
Dus waarom zouden ze een v2 ontwikkelen?
Al met al ook niet zo onlogisch gezien de op de keper beschouwd toch betrekkelijk eenvoudige functionaliteit die nodig is om goeie espresso te brouwen. Eigenlijk hou ik daar wel van. Des te jammerder dat zo'n wat vernieuwender apparaat als een Niche Zero er dan uitgerekend uit moet zien als het eerste de beste Senseo apparaat.
Terug naar “Koffiemolens & malers”