Re: Wat drink je nu?
2011
Ik zit weer aan de Cubaan van het Hoofdkwartier. Lekker hoor
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600
Hoe is die met melk?Keyser schreef: do 11 jun 2020, 11:45 Door een Strega man:
Colombia washed Castillo van het Hoofdkwartier
Laat ik je weten wanneer ik hem er goed uit krijg maar niet goede extractie smaakt al prima. Naar mijn smaak houdt hij wel stand.casper31 schreef:Hoe is die met melk?Keyser schreef: do 11 jun 2020, 11:45 Door een Strega man:
Colombia washed Castillo van het Hoofdkwartier
Geweldig goed!!Pti schreef: di 16 jun 2020, 12:18 Je bent niet de eerste die dat zegt... Helaas is Cubaanse koffie van deze kwaliteit niet consequent genoeg verkrijgbaar. Rechtstreekse handel is geen optie dus te weinig grip/controle op herkomst. Als er een vleugje van potentiële uitbuiting of andere schimmigheden in de keten zitten durf ik het eigenlijk niet aan.
Natuurlijk blijf ik altijd kijken of er mogelijkheden zijn om iets langdurig op te zetten!
Pti schreef: di 16 jun 2020, 12:18 Je bent niet de eerste die dat zegt... Helaas is Cubaanse koffie van deze kwaliteit niet consequent genoeg verkrijgbaar. Rechtstreekse handel is geen optie dus te weinig grip/controle op herkomst. Als er een vleugje van potentiële uitbuiting of andere schimmigheden in de keten zitten durf ik het eigenlijk niet aan.
Natuurlijk blijf ik altijd kijken of er mogelijkheden zijn om iets langdurig op te zetten!
ronald22 schreef: vr 19 jun 2020, 14:15 Heb weer 2 x La Cumbre en 1x Sidamo Adola binnen gekregen. Die La Cumbre bevalt mij wel. Mooie boon.
Leuk is ook dat er een recept bij zit. Er wordt geadviseerd om 19,5 gram bij 42 gr te gebruiken.
Het maakt toch niet uit hoeveel gram je gebruikt zolang je maar de maling naar smaak afstelt?
Zelf hanteer ik 17 gram.