Re: Nederlandse makelij

3
Ziet er uit als een mooie klassieke trommel brander met moderne features.
Ik zie alleen zo snel niet wat die "green option" nu is? Zou dat zijn dat de warmte recirculeert, bij de hogere modellen lees je iets over ingebouwde naverbranding. One burner two functions.

5
Ik hoop 'm binnenkort eens van dichtbij te kunnen bekijken en dan wat meer te horen over de details. Ook of-ie gemakkelijk in directe verbinding met Artisan kan functioneren.

Prijs zal inderdaad niet voor de gemiddelde thuisbrander zijn maar meer in de lijn van Besca-modellen, dus een stuk goedkoper dan de Probat maar nog steeds ongeveer de prijs van een personenwagen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

6
Pti schreef: do 30 jul 2020, 09:06 Ziet er uit als een mooie klassieke trommel brander met moderne features.
Ik zie alleen zo snel niet wat die "green option" nu is? Zou dat zijn dat de warmte recirculeert, bij de hogere modellen lees je iets over ingebouwde naverbranding. One burner two functions.
Die warmte die 2x wordt gebruikt zo te zien:
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

7
Mooi, maar ik heb altijd een probleem met dit soort brochures en het gebrek aan relevante informatie. Wat voor temp. Probe zit erin, is de airflow aan te passen, is de snelheid van de drum aan te passen, in wat voor stappen kan je het gas beinvloeden, is het een dubbelle drum of enkele, etc, etc, etc. Maar goed het is the best roaster of the world staat er dus dat zal wel goed komen.

9
Ja die informatie moet nog komen. Het is een voorzet.

Ik vermoed dat de 1kg toch zeker ruim tienduizend zal moeten kosten, maar wie weet heb ik het mis. In elk geval een leuke instapper voor wie eens wil proberen of zelf koffiebranden wat voor hem is. Dan heeft de familie eens een ander kado voor vaderdag want elk jaar een nieuwe scheerkwast wordt op den duur vervelend.

10
De prijs wordt natuurlijk deels bepaald door goede componenten. Een A merk elektromotor samen met een knappe reductor gaan samen al snel over de €1500.
Daar moet dan nog een paar honderd euro aan electra aan gekoppeld worden zoals een frequentieregelaar en aansturing voor een paar honderd euro.

Dat heb je nodig voor de FAN en de DRUM en in iets minder complexe uitvoering voor de MIXER en COOLER.
Daar gaat al 4 a 5k alleen maar aan besturing.
Dan komt er nog een plaat gietijzer, een trommel van koud gewalst staal en een zooitje kostbaar (maar waardevolle) Hollandse arbeid.

En als er dan nog R&D en een dure CE keuring moet worden terug verdiend en er ook nog wat verdiend mag worden. Dan heb je het al snel over bedragen ver voorbij de 10K.