Wat bedoel je met microscopisch egaal poeder? Dit zegt me helemaal niks namelijk.NielsB schreef:Zie mijn vorige post: "de kans op steeds weer een heel lekker kopje koffie..."Bluecold schreef:Err, "lekker makkelijk" was toch de enige reden voor dubbelboiler PID t.o.v. een HX?Nauti schreef:Je bent de eerste die ik tegenkom die een dual boiler met PID gekozen heeft omdat het ''lekker makkelijk!'' is?
Ik denk trouwens nog vaak aan hetgeen jij me voorstelde: "koop voor dat geld een Peppina en een Nino". Ik ben inmiddels overtuigd dat je met die combie een lekkerder kopje koffie kan zetten dan met een Duetto en een Mini E. Maar dan zou ik nog steeds met mijn Cappo-behoefte zitten. Mijn huidige set is voor mijn totale koffiebehoefte een prima oplossing.
Maar wat ik in ieder geval iedereen wil meegeven die nog een set aan het uitzoeken is: het is onzin om hooguit de helft van wat je uitgeeft aan een espresso-apparaat uit te geven aan een molen. Een molen moet geen sluitpost zijn. Je hebt eerst verse, goed gebrande bonen nodig en die moeten dan op microscopisch niveau tot een egaal poeder worden gemalen. Dat is echt niet niks. Het espresso-apparaat hoeft "alleen maar" water te verwarmen tot een constante temperatuur en dit met een bepaalde druk door de koffie duwen. Is misschien ook een beetje kort door de bocht, maar toch.
Re: Goede (echt) kleine maler gezocht...
61Is de 6th wave aan het voorbereiden