Re: izzo alex duetto qualiteit

11
Dit onderwerp kan dicht. Iedereen bedankt die gereageerd heeft en heeft meegedacht. Ik ben met van Pommeren tot een oplossing gekomen (van Pommeren bedankt hiervoor).

Bedankt en groet, Woody
Groet Woody

Zoals de koffie thuis smaakt, smaakt hij nergens

Quickmill Aquila met RP en HV, Macap M4 met doseerder

Re: izzo alex duetto qualiteit

12
Woody schreef:Ik ben met van Pommeren tot een oplossing gekomen
Ik had niet anders verwacht! Ik ben alleen wel benieuwd hoe dit opgelost is... is het gerepareerd of vervangen?
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Re: izzo alex duetto qualiteit

13
Ik ben even benieuwd naar dat ratelen,dat doet de mijne namelijk ook. Als ik water heb afgetapt voor thee bijvoorbeeld moet de boiler worden bijgevuld en opgewarmd. Ik zie dan eerst de druk tijdens het bijvullen dalen tot een halve bar ongeveer, vervolgens gaat hij ratelen (lijk op het contina aan/uit/aan/uit schakelen van iets en warmt hij op tot hij op de door mij ingestelde 1.25 barzit. Ik kan me niet meer herinneren of hij dit in het begin ook deed. Maar zou dat opwarmen niet gewoon in stilte moeten kunnen?

filmpje:

Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

Re: izzo alex duetto qualiteit

16
Doet me denken aan de "Anoying Frog"!

Als mijn boiler opwarmt hoor ik heel licht ook zoiets. Ik maak me daar niet druk over aangezien het duidelijk het zetten van warmer wordend metaal is. Ik kan me voorstellen dat dat het hier ook is, maar dat het op één of andere manier wordt versterkt doordat iets in de machine als klankkast fungeert. Maar zo als hier zou het zou niet mogen, lijkt me.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: izzo alex duetto qualiteit

19
Joep schreef:Ik heb m nog geen twee maanden en gebruik een kalkfilter aan de aanzuigslang, lijkt me sterk dat dat het is. Het water in Eindhoven is niet erg hard.
dat zou inderdaad erg snel zijn :D wat ik al zij, ik heb het gehoord op een mini laptop met rottige speaker.

de duetto heeft toch 2 doorstroomboilers, met het element aan de buitenkant?
als dat zo is kan het ook nog zijn dat erg een bevestiging van het element iets los zit waardoor het element schuift door de bevestiging.

Re: izzo alex duetto qualiteit

20
Joep schreef:Ik heb m nog geen twee maanden en gebruik een kalkfilter aan de aanzuigslang, lijkt me sterk dat dat het is. Het water in Eindhoven is niet erg hard.
Ik kom nu een beetje met de deur in huis vallen ... mijn excuses. Ik zal mij binnenkort nog even netjes voorstellen.

Ik lees al een tijdje mee en ben sinds kort ook de gelukkige eigenaar van een Duetto. Inhakende op het probleem van Joep: mij is afgeraden om waterfiltertjes te gebruiken op de aanzuigslang. De rotatiepomp vindt dat niet fijn, is mij verteld door vP uit U.

In een ander draadje heb ik ook gelezen dat de rotatiepomp door het gebruik van de filtertjes zwaar ging klinken en die gebruiker is met het gebruik ervan gestopt.

Kan daar een oorzaak in het probleem te vinden te zijn?