in juli de trigger overgehaald. Kan niet wachten tot het oktober is!
Vorig jaar hebben jullie me eigenlijk al overtuigd, maar de ega en (verjaardags)budget combi hadden toen een andere uitkomst.
Was het een weg gegooid jaar? Ik denk het niet. Met mijn Wilfa Svart heb ik enorm veel gespeeld en (nog meer) verliefd geworden op koffie. Geleerd dat single dosing echt mijn ding is (soms ieder kopje een andere methode/boon) & veel gespeeld/geleerd over maalgraad, temperatuur, consistent opgieten, etc.) . Vooral gezet met V60 & aeropress. En de overgang van handmolen naar elektrisch was een verademing (zie voor je: handmatig malen met 3 jengelende kinderen aan m'n been die alle drie willen meehelpen. Terwijl ik aan n shot cafeïne toe was)
Waar ik erg nieuwsgierig naar ben bij de NZ is of ik volgende ga merken / waar ik vooruitgang verwacht:
// Meer consistentie in smaak. Zei het door betere kwaliteit v maalsel en minder variabele output. De stap van 40mm naar 63mm conisch verwacht ik zeker wel te proeven.
// Nieuwsgierig of v60 beter gaat doorlopen. Niet vol slippen in 2e helft. Meer consistentie in doorloop tijden.
// Of espresso maken thuis ook een blijvertje gaat worden.
Recent een niet/slecht werkende Gaggia Baby Twin gekregen en die geheel opgeknapt. Dus zie er naar uit die naast de NZ te gebruiken! Is geen top apparaat, maar het heeft me een hoop geleerd hoe zoiets in elkaar zit en wat ik, als ik wel een klap geld uitgeef, wel/niet zou willen. & een E61 of Pavoni opknapper zou ik nu ook m'n hand niet voor omdraaien. Nu nog ruimte creëren in de keuken!!
& ik heb ook al zicht op de volgende "rabbit hole": water & Cafelat Robot
btw, laatste tijd veel gelezen over de NZ vs licht, medium, dark roast. Ik drink veel Keen filter, Koffielab filter & Whitelabel. Moet ik dat zien als Light of Medium?