Tijd voor een stukje over mijn BocaBoca 250 brander. Vanwege de foto's verdeel ik het over twee berichten.
Begin van de zomer heb ik op Marktplaats een Gene Café proberen te kopen, maar dat draaide uit op oplichting en aangifte bij de politie. Dat deedt me uitwijken naar de brander die ik daarvoor ruimschoots had onderzocht. Althans, zo veel was er nou ook weer niet over te vinden, maar ik heb alles wat ik kon vinden doorgenomen. Het werd de in Zuid-Korea geproduceerde BocaBoca 250 (Er is overigens ook een 500, maar die is een pak duurder en het Gene debacle had het budget flink verkleind).
Ik heb hem besteld via Ebay en met fedex uit Korea laten komen. Ik had rekening gehouden met extra kosten zoals btw en inklaringskosten, maar ik heb niets hoeven betalen bij de bezorging en ik heb tot op heden ook nog geen factuur in de post gekregen. Misschien dat ik deze keer de dans ontspring? Als dat het geval is, komt ik behoorlijk voordelig uit. Communicatie met de verkoper verliep perfect en ik werd keurig up to date gehouden over de verzending. Bij Fedex zelf liep het wat vertraging op, waarvoor ik vanuit de verkoper dan weer netjes mailtjes kreeg met excuses. Prima verkoper dus).
De boel kwam erg goed ingepakt aan. Een doos in een doos in een doos. Met hittewerende handschoentjes erbij, een kwastje en nog een generiek pakje bonen dat ik maar niet heb geprobeerd. Er zat ook een reisstekker bij en twee zakjes oploskoffie (waarom?).
Wat mij erg aanspreekt in de Boca is dat het apparaatje lekker stil is. Het enige dat je hoort zijn de bonen in de glazen drum. Door dit glas kun je goed de boel in de gaten houden en omdat het verder stil is kun je de crack goed horen. En ik vind het apparaat er ook fraai uitzien met dat hout.
Het is echt een heel basic brandertje, maar in de afgelopen twee weken dat ik hem heb, heb ik toch best goed egale batches weten te branden die ook nog eens uitstekend smaken. Ik brand bonen van pti die ik goed ken omdat ik ze al vaak gebrand heb gekocht. Dat helpt om een beetje een benchmark te hebben.
BocaBoca 250
1
Laatst gewijzigd door we tigers op vr 04 sep 2020, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600