Re: Flair Neo, Pro of toch Cafelat Robot

24
Brahimski schreef:Nou, keuze is gemaakt. Besloten toch voor een La Pavoni te gaan. 1 besteld bij Seb uit Duitsland, die zag ik hier en op andere fora wel eens genoemd worden. Europiccola, pre-millenium, met drukmeter en 1 gats stoomtuit. Benieuwd naar de leercurve;)
Ik raad je de millennium versie aan ipv de pre millennium. Temp stabiliteit is beter door de dubbele wand in de groep. Je krijgt in de millennium groep niet direct kokend water op de koffie.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

27
Brahimski schreef: vr 18 sep 2020, 15:09 Nou, keuze is gemaakt. Besloten toch voor een La Pavoni te gaan. 1 besteld bij Seb uit Duitsland, die zag ik hier en op andere fora wel eens genoemd worden. Europiccola, pre-millenium, met drukmeter en 1 gats stoomtuit. Benieuwd naar de leercurve;)
Ik heb een pre-millenium met drukmeter zonder temperatuurstrips en met koelribben. Leercurve zeker aanwezig. Resultaat na drie maanden nog steeds niet stabiel te noemen. Maar over het algemeen: na een paar weken een kop espresso van zeer acceptabel niveau, maar het kan nog beter denk ikzelf.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva = 2820 & een QM3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

28
Met alle mods wordt de Pavoni steeds beter.
Teflon pakking en helemaal met de Bongo ofzo
Als klap op de vuurpijl een metalen sleeve in de groep.
Waar ken ik dat van?!
Inderdaad. Ik heb er één uit 1968. Met messing sleeve in de groep ben dubbel element.
Doet het veel beter dan de latere premillennium.
Totaal geen last van oververhitting.
Leuk hè, vooruitgang.