Re: Geknoei

11
IvoCino schreef: za 31 aug 2019, 21:30
bobbee schreef:Wat heb je al gelezen en opgezocht over hoe je een lekker espresso maakt hier op het forum?

Hoe kom je op gebruik van het 1 kops bakje?
Is op de zak van die koffie ook te zien wanneer die gebrand is?
Ik probeer zo veel mogelijk in te lezen. En op
YouTube is het simpeler.
Afbeelding
Afbeelding

De koffie zou gebrand zijn op 21/08.

Als ik 16 gram in een dubbele houder doe smaakt de koffie alsof hij mishandeld is. (En dat is zeer zeker door mijn toedoen)
Haha 😂, die vind ik goed.
Nu ik mag niet lachen want straks als ik er mee begin, zal het niet veel beters zijn. 😁

13
Christof.DHondt schreef: zo 26 jul 2020, 16:44
IvoCino schreef: za 31 aug 2019, 21:30
bobbee schreef:Wat heb je al gelezen en opgezocht over hoe je een lekker espresso maakt hier op het forum?

Hoe kom je op gebruik van het 1 kops bakje?
Is op de zak van die koffie ook te zien wanneer die gebrand is?
Ik probeer zo veel mogelijk in te lezen. En op
YouTube is het simpeler.
Afbeelding
Afbeelding

De koffie zou gebrand zijn op 21/08.

Als ik 16 gram in een dubbele houder doe smaakt de koffie alsof hij mishandeld is. (En dat is zeer zeker door mijn toedoen)
Haha 😂, die vind ik goed.
Nu ik mag niet lachen want straks als ik er mee begin, zal het niet veel beters zijn. 😁
Ondertussen komt er fatsoenlijke koffie in de tas. Maar die mishandelde koffie heb ik toch een tijdje moeten zwelgen. 😳😏

14
IvoCino schreef: za 31 aug 2019, 22:06
fransg schreef:Mogelijk is het een te donkere branding. Heb je ook andere boontjes van een uitstekende brander?

Hoe dan ook het single-bakje is gegarandeerd niks.
Nee dat single bakje ligt aan de kant.

Het dubbel bakje heeft ook lichtjes tapse wanden. Klopt dat?

Volgende week heb ik andere boontjes. Maar met deze moet ik toch een drinkbaar brouwsel kunnen presteren.
Ik heb bij m'n MaraX het single bakje weer tevoorschijn gehaald, sorry ;) Ik krijg met de dubbele bak met 18 gram (1:2) maar geen lekkere koffie. Eigenlijk altijd te zuur. Met 7-9 gram (1:2) is de koffie (voor mij dan) veel lekkerder.

15
18 gr is prima voor de MaraX maar als het te zuur is zou ik proberen met 16 of 17 gr te werken en een hogere ratio te gebruiken, dus bijv. 1:2.5 of 1:3. Betekent meestal wel dat je ietsjes fijner moet gaan in je maling. Experimenteren dus!
... / 078S