Re: Customizen zijpanelen espressomachine?

11
LS,.
Ik ben nog steeds bezig met de gedachtenvorming rondom de zijpanelen.
Technisch is dit nogal een uitdaging. De achterwand van de machine is namelijk opgehangen aan de alu zijpanelen middels 7 M4 boutjes (per kant). Deze M4 boutjes zijn getapt in de alu zijpanelen, maar in glas kan dat natuurlijk niet...
In goed overleg met Frank ben ik nu bezig om een aparte ophanging te maken voor de achterwand. Dit zal door middel van een 2 mm dunne RVS plaat zijn, die met 7 M4 boutjes getapt zal worden.
Spannend of het gaat lukken...
Cheers, TY

De achterwand met getapte M4 boutjes... Wat proefstukjes in alu plaat 2 mm en 3 mm
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

12
LS.,
Vandaag een paar uur bezig geweest met het maken van de nieuwe tussenpanelen. Ik ben begonnen met het maken van transparante mal. Daarna heb ik de panelen gemaakt van 2 mm aluminium.
Dit is goed bewerkbaar met de decoupeerzaag en dik genoeg om M4 boutjes in te tappen. Goed gelukt!

Nu kunnen de glaspanelen gemaakt worden...het idee is dus dat deze onafhankelijk van de koppenplaat en achterwand opgehangen kunnen worden aan 3 x M6 bouten per zijde.
Cheers, TY

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Let's gobblefunk

16
gilleko B. schreef: Wat een simpele decoupeerzaag al niet kan bewerkstelligen, geen CNC laser snijmachine of andere eigentijdse fratsen. Mooie foto's van zo'n mooie restauratie!
Afbeelding
Thanks, CNC laseren was ook een optie, maar dan was ik een paar weken en heel wat euro's verder. Nu met 15 euro klaar...haha.

Een grote uitdaging is overigens het artwork...Er zijn zoveel mooie platen die het goed zouden doen op het zijpaneel. Laat eens weten of iemand een mooie tip heeft. Ik heb wat geëxperimenteerd met Japanse ukiyo-e, daar zitten ook echt meesterwerken tussen. Ben er zeker nog niet uit...maar dat is part of the fun!
Cheers, TY

Afbeelding
Let's gobblefunk