Re: Caravel op het aanrecht...

12
Persoonlijk vind ik dit de mooiste kleine lever machine die ooit is gemaakt. Alles aan dat apparaat is mooi, alle rondingen etc. Ooit in het blauwpaars gezien, prachtig!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

17
Cremajager schreef: Haha, gereserveerd als het goed is!
Liever een stuk geschiedenis t.o.v een Jura...
Hopelijk staat ie binnenkort op mijn aanrecht, pracht apparaat.
Erg mooi machientje...in bijzonder goed geconserveerde staat. Een geluksvogel die 'm te pakken heeft... ;)
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

18
Yep hij is onderweg naar een nieuwe eigenaar die er vast veel lol van gaat hebben😉
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

19
We kennen het als hobbyisten vast allemaal wel: Een gemiste kans van een apparaat wat je graag wou hebben. Sinds de verkoop van Bvds zijn apparaat had ik er buikpijn van. Één van de symptomen van leverfever.
Nu kwam hij een week geleden op marktplaats. Ik herkende hem direct aan het leuke snoer. En sinds vandaag staat hij op een ander "aanrecht"
Afbeelding
.

Het enige wat hij leek te missen was een borgpen. Dit heb ik nu opgelost met een andere borgpen. Iemand enig idee of er aan de originele/namaak/soort gelijke te komen is? Zie foto van homebarista:
Afbeelding

Verder zag ik bij het schoonmaken dat er wat schuur sporen zaten in de "pijp" van de piston.
Kan dit zijn van het metalen middenstuk waar je de hevelarm in vast drukt? Deze heeft namelijk geen rubber, maar beweegt wel op en neer.
Afbeelding

Tijdelijke borgpen

Afbeelding

Laatst gewijzigd door Keyser op za 20 feb 2021, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.