Deze posts herinneren mij eraan dat ik al lang niets meer bij het hoofdkwartier heb besteld. Ik had wat uitstapjes gemaakt naar andere branders en nu voel ik heimwee naar het thuisfront. De brander waar ik ooit begon met mijn eerste zak.
Ik zie wel leuke smaakjes, de Cuba en de Black & Angry Betty blend.
Maar ik had ook al iets anders in gedachten. Keuzes, keuzes!
Re: Wat drink je nu?
2252Alsof er een Cohiba langs je amandelen giert.Keyser schreef:Deze posts herinneren mij eraan dat ik al lang niets meer bij het hoofdkwartier heb besteld. Ik had wat uitstapjes gemaakt naar andere branders en nu voel ik heimwee naar het thuisfront. De brander waar ik ooit begon met mijn eerste zak.
Ik zie wel leuke smaakjes, de Cuba en de Black & Angry Betty blend.
Maar ik had ook al iets anders in gedachten. Keuzes, keuzes!
2253Ethiopie Yirgacheffe Kochere GR 1
Espresso : Profitec 600 pid / Profitec pro T64
Filter : MoccaMaster Select / Commandante C40 MK4
Brander - Coffee bar : Cross Roast - Caffe Mundi Antwerpen
Filter : MoccaMaster Select / Commandante C40 MK4
Brander - Coffee bar : Cross Roast - Caffe Mundi Antwerpen
2254LS.,
Ik heb al sinds een tijdje de Honduras Cascaritas van Dutch Barista. Wat mij betreft de allerbeste koffie van 2020, verslaat wat mij betreft nog de Adola van Blommers. Voldoet aan alle wensen; zacht, rond, zoet, geen bitter, vergevingsgezind, heerlijke warme geur, klein tikje fruit, mooie print erop....enne, de vrouw vind 'm top!
Cheers, TY
Ik heb al sinds een tijdje de Honduras Cascaritas van Dutch Barista. Wat mij betreft de allerbeste koffie van 2020, verslaat wat mij betreft nog de Adola van Blommers. Voldoet aan alle wensen; zacht, rond, zoet, geen bitter, vergevingsgezind, heerlijke warme geur, klein tikje fruit, mooie print erop....enne, de vrouw vind 'm top!
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk
Let's gobblefunk
2255Cappuccinotje van een zakje Ethiopië Yirgacheffe Koke natural dat in de vriezer onder de sucadelappen verstopt lag
Zo vind je nog eens wat, vanmiddag sudderen morgen smikkelen.
2256Leuk! Een passend setje in de diepvries, wanneer één van de smaken in de espresso laurier is.Pti schreef:Cappuccinotje van een zakje Ethiopië Yirgacheffe Koke natural dat in de vriezer onder de sucadelappen verstopt lag
2257heb door ooit eens willen bestellen.. maar ik krijg nooit reactie op mijn berichten via mail of insta van ze ...turboyeast schreef: zo 29 nov 2020, 20:38 LS.,
Cheers, TY
staat namelijk niet op hun site wanneer hun bonen gebrand worden bijvoorbeeld...
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)
2258Om uit te proberen, een voor mij nieuwe brander in het hoge Noorden. Maalwerk te Delfzijl.
In het weekend maar eens testen.
In het weekend maar eens testen.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
2259Kon natuurlijk niet wachten tot het weekend.
Gezet met 13 gram in en 26 gram uit in 33 seconden op de La Pavoni Europiccola. Ca. 10 seconden pre-infusie, dan ferme druk bij start, na 5 gram in het kommetje met een rustige handdruk verder.
De omschrijving op hun website:
Met de Maalwerk Puur Goud 1000gr Bonen koopt u een mooie elegante 100% arabica melange, die wordt gekenmerkt door een volle body met een zachte, maar evenwichtig karakter. Deze melange is een compleet samenspel van aangename geurtinten als chocolade, vanille en noten met een volle romige body en smaken als rood fruit. De afdronk van deze melange is lang aanhoudend met een aangename aciditeit.
Inderdaad, een zachte volle body, chocolade proef ik nog niet, de romige body wel en ook het frisse zuurtje van rood fruit.
Al met al een dikke 7+.
edit: wat ik nog mis is het zoetje.
Gezet met 13 gram in en 26 gram uit in 33 seconden op de La Pavoni Europiccola. Ca. 10 seconden pre-infusie, dan ferme druk bij start, na 5 gram in het kommetje met een rustige handdruk verder.
De omschrijving op hun website:
Met de Maalwerk Puur Goud 1000gr Bonen koopt u een mooie elegante 100% arabica melange, die wordt gekenmerkt door een volle body met een zachte, maar evenwichtig karakter. Deze melange is een compleet samenspel van aangename geurtinten als chocolade, vanille en noten met een volle romige body en smaken als rood fruit. De afdronk van deze melange is lang aanhoudend met een aangename aciditeit.
Inderdaad, een zachte volle body, chocolade proef ik nog niet, de romige body wel en ook het frisse zuurtje van rood fruit.
Al met al een dikke 7+.
edit: wat ik nog mis is het zoetje.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
2260Dat klinkt wel lekker
Gr, Guido
La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60
La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60