Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

3462
bobbee schreef: do 17 dec 2020, 15:34
Ik heb een pot Miso gekocht. Lekker spul is dat! Hoe gebruik jij die pasta Dirk Jan? Ook op brood?

Heb van dit merk gekocht.
https://terrasana.nl/stories/wat-is-mis ... eptideeen/

Ik vind het veel lekkerder dan Marmite!
Ja, wij hebben nu ook die van terrasana. Kopen het meest in de natuurvoedingswinkel in Borger, weet dat merk niet. We gebruiken het om soepen en sauzen mee op te vrolijken. Daarnaast gebruik ik een theelepeltje miso met een klein beetje gedroogde bouillon kruiden (nu PUUR Rineke, Super Bouillon. (Rineke Dijkinga uit Sellingen) Maar kan iedere gedroogde bouillon zijn. Dat is mijn tussen de middag soepje bij de boterham. Beter dan alle andere soepjes (bijvoorbeeld Cup a soup). Die zijn veel te zout en vooral te zoet. Ik mijd suiker.
Op brood doe ik meestal een vleugje tahin (sesamzaadpasta) met een vleugje tapenade.
U begrijpt, ik eet graag tussen de middag thuis, doe ik al ruim 20 jaar zo. De tahin wordt soms vervangen door pindakaas van Horizon uit de natuurwinkel en binnenkort van denotenshop punt nl.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

3463
Lekker offtopic wordt het een beetje, maar het gaat op brood.... Pindakaas maken we altijd zelf. Gewoon geroosterde pinda''s halen op de markt, en de keukenmachine en lekker lang laten draaien (je denkt eerst dat het veel te droog is en krijg je de neiging er olie bij te doen; niet doen, gewoon wachten!). En je hebt heerlijke pindakaas met echt alleen maar pinda en niks anders (zelfs in de 100% pindakaas die je kan kopen in de winkel is vaak nog een en ander toegevoegd).

Onze kinderen willen niks anders meer.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58