@HanJ Ja, bonen zat, voorlopig oefenen, ik word al steeds beter, vooral in het sneller opruimen van de troep van gemorste koffie (helpt zo een vultrechter voor Pistons hier goed tegen?), water, koffieprut (jemig wat zit die puck koffie stevig in dat bakkie!, ik begrijp nu het nut van zo een uitklop bak en waarom bij veel gebruikte exemplaren dat houten staaf ding er zo gehavend uit ziet) en overige losse zooi, statische koffie frummeltjes waren ook heel grappig toen ik schijnbaar stevig opgeladen met mijn hand in de buurt van het bergje kwam, ik vind het nu nog overal..
Al met al erg leuk dus
Pek en Veren vind ik nou ook zo wat, al ben ik het met je eens dat dat weegschaaltje voor controleerbare consistentie zorgt, waardoor je het aantal variabelen beperkt en makkelijk ziet wat er nu weer fout gaat, en dus als zodanig juist een prima beginners toevoeging is
Een betere molen (Compak K3 Elite) is onderweg.
@Verenjano Tja, uiterlijk alleen de drie knoppen aan de voorzijde, intern is het een heel ander beest. Daarom had ik dus beter moeten lezen, ik had geen idee dat er meer als 1 uitvoering van was, maar er zijn er nu dus 3, <-2015 2015-2019 & 2019-> (deze laatste is haast weer identiek aan de <-2015), en zelfs als je dat weet is er haast niets te vinden over WAT er dan daadwerkelijk anders is en wat dat inhoud.
Ik kan niet eens een up-to date onderdelen overzicht vinden zoals er voor de <-2015 exemplaren is, bij alle losse onderdelen staat bij diverse leveranciers vooral heel vaak dat ze niet geschikt zijn voor de ->2015 exemplaren [zucht] ipv een handig overzicht wat er dan WEL geschikt is voor de overige versies.
Ik zou het liefst een volledig 'Open Source' apparaat wensen, dat knutselt ook zoveel makkelijker, met besturings software in PI of een Raspberry, maar goed, misschien komt dat nog eens, ik zou zomaar een PID systeem kunnen fantaseren met een......
Oeps, terug naar de actuele zaken, afdwalen, dromen en experimenteren komt (veel?) later wel, eerst maar eens het bruine goud consistent drinkbaar krijgen