Je moet ook niet gaan sleutelen aan zo' n molen zonder kennis en specifieke apparatuur.
Als ik aan mijn motor werk heb ik voor alle klussen specifiek gereedschap.
Re: Mazzer Super Jolly E SSP uitlijnen?
22LS.,
Ik heb ook even zitten meelezen (ik heb ook een M-SJ). Het zou natuurlijk ook aan de tapgaten in de "burr-carrier" van de maler kunnen liggen. Als je kijkt naar de foto van de post op HB, zie (-en lees) je dat dit ook behoorlijk te wensen overlaat. Wellicht neemt Mazzer het ook niet zo nauw met de toleranties?
Is het niet een idee om originele Mazzer schijven op de SPP schijven te leggen? Dan moet de uitlijning van de gaten nagenoeg perfect zijn. Zoniet, dan heb je een verhaal richting SPP.
Cheers, TY
Ik heb ook even zitten meelezen (ik heb ook een M-SJ). Het zou natuurlijk ook aan de tapgaten in de "burr-carrier" van de maler kunnen liggen. Als je kijkt naar de foto van de post op HB, zie (-en lees) je dat dit ook behoorlijk te wensen overlaat. Wellicht neemt Mazzer het ook niet zo nauw met de toleranties?
Is het niet een idee om originele Mazzer schijven op de SPP schijven te leggen? Dan moet de uitlijning van de gaten nagenoeg perfect zijn. Zoniet, dan heb je een verhaal richting SPP.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk
Let's gobblefunk
23Aldoende leert men. H. Bos (1990 - heden)cremalover schreef: vr 22 jan 2021, 08:10 Je moet ook niet gaan sleutelen aan zo' n molen zonder kennis en specifieke apparatuur.
Als ik aan mijn motor werk heb ik voor alle klussen specifiek gereedschap.
IMG_7170.jpg
La Marzocco Linea Mini - Mazzer Super Jolly E SSP -Chemex - Hario V60-01-02 - Wilfa Svart Precision - Wilfa Svart Pour Over - Clever Dripper - Hario Skerton MSCS-2TB - Aeropress - Hario Cloth Dripper DPW-3 - Kruve
24Inderdaad! Gaan we doen! Tot zover geeft het geen problemen, maar theoretisch is het wel een probleemturboyeast schreef: vr 22 jan 2021, 10:06 LS.,
Cheers, TY
30434_img_5827-1296x864.jpg
La Marzocco Linea Mini - Mazzer Super Jolly E SSP -Chemex - Hario V60-01-02 - Wilfa Svart Precision - Wilfa Svart Pour Over - Clever Dripper - Hario Skerton MSCS-2TB - Aeropress - Hario Cloth Dripper DPW-3 - Kruve
25Ik heb eenheilig vertrouwen in Mazzer.Dat is allemaal top afgewerkt.turboyeast schreef: vr 22 jan 2021, 10:06 LS.,
Cheers, TY
30434_img_5827-1296x864.jpg
Als ik naar de foto kijk lijkt het alsof er inserts geplaatst zijn. Waarschijnlijk heeft iemand anders de originele tapgaten al eens naar de kloten geholpen.
26Ergens heilig vertrouwen hebben is gevaarlijk. Daarmee doe je mogelijk de deur dicht voor mooie oplossingen.cremalover schreef: Ik heb een heilig vertrouwen in Mazzer.Dat is allemaal top afgewerkt.
Als ik naar de foto kijk lijkt het alsof er inserts geplaatst zijn. Waarschijnlijk heeft iemand anders de originele tapgaten al eens naar de kloten geholpen.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk
Let's gobblefunk
27Het is een beetje vreemd om de schuld bij een geronommeerde maler fabrikant te zoeken en niet niet bij een aftermarket schijven producent uit Korea.Als je eens wist wat voor zooi daar vandaan komt.Heb slechte ervaringen met aziatische aftermarket onderdelen.turboyeast schreef: vr 22 jan 2021, 10:28Ergens heilig vertrouwen hebben is gevaarlijk. Daarmee doe je mogelijk de deur dicht voor mooie oplossingen.cremalover schreef: Ik heb een heilig vertrouwen in Mazzer.Dat is allemaal top afgewerkt.
Cheers, TY
Vaak past het niet,zijn er inferieure materialen gebruikt etc.
Mijn credo is ....ga altijd OEM.
28Hoewel ik het in algemene zin helemaal met je eens ben, zijn er inmiddels tal van fabrikanten die SSP aanwenden voor de fabricage van hun OEM maalschijven.
Ik huiver zelf ook altijd bij verhalen over aluminiumfolie-shims en andere apparatuur voor het uitlijnen van maalschijven. Maar dit kan ook nog gewoon een vergissing zijn.
Ik huiver zelf ook altijd bij verhalen over aluminiumfolie-shims en andere apparatuur voor het uitlijnen van maalschijven. Maar dit kan ook nog gewoon een vergissing zijn.
29Hierbij een foto, daar ik helaas niet weet hoe een filmpje te plaatsen.
Ik heb bij de lokale smid 6 rvs boutjes opgehaald die taps toelopen. Door ze voorzichtig 1 voor 1 aan te draaien moeten ze nu in het midden zitten. Daar de bovenschijf die tegen/door de draairing aan/heen worden gedrukt ook wat speling heeft, is dit het beste wat ik er mee kan!
Ik heb de oude schijven er weer eens opgelegd. Komen precies overeen. Ze hebben de zelfde "afwijking" als de SSP schijven.Ik heb bij de lokale smid 6 rvs boutjes opgehaald die taps toelopen. Door ze voorzichtig 1 voor 1 aan te draaien moeten ze nu in het midden zitten. Daar de bovenschijf die tegen/door de draairing aan/heen worden gedrukt ook wat speling heeft, is dit het beste wat ik er mee kan!
30Heb jij die Mazzer nieuw. gekocht.
Als die gaten uit lijn nageboord zijn heb je nu een meetbare slingering.Als je geen klok hebt kun je die ook met een schroevendrasier voelen.Ik vertrouw die burr carrier niet.
Als die gaten uit lijn nageboord zijn heb je nu een meetbare slingering.Als je geen klok hebt kun je die ook met een schroevendrasier voelen.Ik vertrouw die burr carrier niet.