Kind of Blue wordt vaak bestempeld als het beste jazz album ooit uitgebracht.
Ik ben het daar absoluut mee oneens.
Wat wel typisch is is dat het de eerste jazz lp was die ik ooit kocht.
1985.Weet ook nog waar.
Het is wel mooi, vind ik, hoe zulke 'narratives' de wereld in komen. Als iets eenmaal wordt opgepikt en begint 'legendarisch' te worden dan gooit vrijwel iedereen in het voorbijgaan er een schepje bovenop en wordt het onvermijdelijk Iets Heel Groots.cremalover schreef: wo 20 jan 2021, 07:29 Kind of Blue wordt vaak bestempeld als het beste jazz album ooit uitgebracht.
Ik ben het daar absoluut mee oneens.
Wat wel typisch is is dat het de eerste jazz lp was die ik ooit kocht.
1985.Weet ook nog waar.
Laten reperaren zolang er nog mensen zijn dat kunnen!Nelus schreef: ma 01 mar 2021, 18:27maar nu geen ontvangst meer... best jammer. Alles lijkt te functioneren op het oog.
Ik heb een klein middengolf zendertje aan mijn laptop, de 'antenne' ervan in alu-folie gepakt samen met de 'antenne' van de oude kortegolfradio's (er zit wel isolatie tussen zodat ze elkaar niet echt raken):Nelus schreef: ma 01 mar 2021, 18:27 Heb ook weleens gezien dat er een bluetooth ontvangertje ingebouwd kan worden, zodat je toch nog via de oude techniek muziek/radio kunt luisteren.
Die onderste staat nog bij mijn moeder op zolder. Mooi spul.manduca schreef: di 02 mar 2021, 09:27 Ik heb deze twee:
Deze doet het nog uitstekend. Mijn AKAI GX-4000D is hierop aangesloten. Heb banden vol jaren 60 radio opnamen van mijn Oma om af te spelen. Past er helemaal bij.
Deze doet het minder goed. Het afstelsysteem loopt niet meer. Denk dat de draad vervangen moet worden.