Vandaag een aantal nieuwe onderdelen ontvangen. De machine is best behoorlijk overzichtelijk in elkaar gezet. Eerst heb ik de gicar box vervangen. Daar voor moest ik 1 schroef los draaien en vervolgens een aantal stekkertjes los halen. Van te voren wat foto's gemaakt zodat ik de draden weer op dezelfde manier aan kon sluiten.
Daarna 2 afsluiters aan de bovenkant van de machine vervangen, vind dan altijd lastig om te bepalen met hoeveel kracht je dat vast kan draaien. Daarnaast had de leverancier er ook nog 2 sensors/voelers bij gedaan (ten minste dat denk dat het is, metaalkleur met een rood snoertje er aan). Ik heb er maar 1 zien zitten op de boiler. Dat ding zat zo vreselijk vast, die kreeg ik met een standaard steeksleutel niet los. Ik heb hem eerst maar laten zitten en geprobeerd hoe de machine nu werkt. Dat lijkt goed uit te pakken. Geen stoom meer, alleen een klein beetje water bij het opstarten, ziet er normaal uit. De stoomketel blijft niet meer lange tijd op 3 bar druk hangen.
Morgen nog maar verder proberen.
Op de eerste foto heb ik 1 van de afsluiters reeds verwijderd. Op de 2e foto zie je aan de linkerkant van de boiler de metaalkleurige schroef met daaruit de rode draad, die kon ik nog niet los krijgen. De beide afsluiters aan de rechterkant heb ik vervangen Op de derde foto de oude en de nieuwe gicar box.
Verstuurd vanaf mijn SM-T720 met Tapatalk