Re: De nieuwe Lelit Mara X!

6
Ik heb een exemplaar van de nieuwe MaraX in bestelling bij eerder genoemd forumlid.

Heb me lang en veel beraden over de aanschaf. Deze machine met kleine voetafdruk, snelle opwarmtijd, en naar het schijnt minder bewerkelijke temperatuur beheersing heeft me over de streep gekregen:). En het prijskaartje is daarbij behoorlijk schappelijk!

Ik denk dat ie op z'n vroegst eind maart komt.

7
Als Lelit de verwachtingen waar gaat maken en daar lijkt het op is dit dadelijk de E61 HX machine die de Rocket's en Bezzera's het nakijken geeft. De kleinere footprint, snellere opwarmtijd en betere temperatuurbeheersing maken deze machine heel aantrekkelijk.

Benieuwd hoe het werkt i.c.m. eem pressure / flow control kitje. Hoe werkt dat met een vibratiepompje?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

10
Hoe zou de HX invloed hebben op de flow control?

Voor zover ik de flow control kit begrijp is het een paddle die het ventiel/veer van de afvoerpijp reguleert. Verder open is meer druk verliezen en vice versa. Maar alle onderdelen van de kit zitten op de e61 zetgroep dus zouden dan toch onafhankelijk van de pomp/boiler/etc moeten werken? Wat mis ik hier?