Is een gebruiksvoorwerp.Moet ik snel ff kunnen pakken.In de doos in een lade is me te omslachtig.gilleko B. schreef: ma 15 mar 2021, 14:19 Je kan de messen ook in de bewaren in de originele doos. Gewoon in de la van mijn koffiehoek. Na iedere snijklus haal ik een sopje over het lemet en drogen met een vezeldoekje.
Bij de Moulin van Herder krijg je volgens mij er ook een poetslap en flesje olie bij
Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.
3782Een mes zou bij normaal gebruik toch wel in een messenblok geplaatst moeten kunnen worden. Niet in een afwasmachine vind ik weer een ander verhaal.cremalover schreef:Is een gebruiksvoorwerp.Moet ik snel ff kunnen pakken.In de doos in een lade is me te omslachtig.gilleko B. schreef: ma 15 mar 2021, 14:19 Je kan de messen ook in de bewaren in de originele doos. Gewoon in de la van mijn koffiehoek. Na iedere snijklus haal ik een sopje over het lemet en drogen met een vezeldoekje.
Bij de Moulin van Herder krijg je volgens mij er ook een poetslap en flesje olie bij
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon
3783Bij die Herders zit idd geen metalen krop, of versteviging van bijvoorbeeld een Kop van hoorn of harder hout zoals bij een Japans WA-heft. Dat hoge lemmet met die zaagsnede maakt die Moulin wel erg goed en mooi. Vreemd dat ze dat niet aanpakken, zo'n broodmes verdient dat (zit NB met 4 pinnen vast aan de angel).
3784Komt omdat het grandmoulin in een bepaalde lijn valt. Ze hebben bij Herder verschillende lijnen .gilleko B. schreef: ma 15 mar 2021, 21:06 Bij die Herders zit idd geen metalen krop, of versteviging van bijvoorbeeld een Kop van hoorn of harder hout zoals bij een Japans WA-heft. Dat hoge lemmet met die zaagsnede maakt die Moulin wel erg goed en mooi. Vreemd dat ze dat niet aanpakken, zo'n broodmes verdient dat (zit NB met 4 pinnen vast aan de angel).
Mijn 1922 heeft wel een krop.
3785Mooi dat carbonstaal patina. Lijn kan zijn, tis jammer dat er geen krop aan gesmeed wordt. Zal te maken hebben met een achterliggende gedachte over het gewicht en de balans van het mes. Bij die Grand Moulin kan dat dus niet goed uitwerken icm messenblok.
3786Die 1922 zal dat probleem inderdaad niet hebben. Mooi messen! Ik heb nog dat kleine Herder schillenmesje...vlijmscherp en eenvoudig te slijpen. Vanmiddag komt de grandmoulin, ik ga het eens goed bekijken en proberen.
Re: Ik zoek iets anders...
3787Aan de lunch. Smoelwerk mislukte Polyfemus spontaan ontstaan in de oven.
3788Prachtig, ziet er heerlijk uit!
3789Ja schitterend!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Re: Ik zoek iets anders...
3790Iets te vroeg de oven ingeschoten.gilleko B. schreef: di 16 mar 2021, 13:11 Aan de lunch. Smoelwerk mislukte Polyfemus spontaan ontstaan in de oven.