Hoi,
Ik vroeg me af of je al een keuze had gemaakt en mij daar gelijk ook weer in kan adviseren. Zelf ben ik aan het kijken naar de quickmill 820, alleen weet niet zeker of dit hem wel is.
Ik hou erg van een kopje espresso en wil hier best wat goeds voro aanschaffen, maar wil dan wel weten dat ik het juiste krijg voor zo'n bedrag. Anders moet ik misshcien toch gewoon voor zo'n nespresso gaan.
Ik heb de quickmill wel gevonden via http://www.kookse.tv/kookwinkel/espresso" onclick="window.open(this.href);return false; , en ben nog aan het onderhandelen via de email (altijd aan te raden merk ik).
Waar heb jij hem het goedkoopste kunnen vinden, of ben je sowieso al voor ene andere gegaan? (zo ja, hoe bevalt die?)
Re: Advies espressomachine
12Heeft een Quick ook wel last van, er zit immers eenzelfde soort thermostaatje op als op de Silvia.Geronimo schreef:Stomen en koffie zetten tegelijk. Daarbij heeft de Pulser een op E61-gebaseerde zetgroep dacht ik, waardoor je betere temperatuurbeheersing hebt. Ik weet niet of het bij de quickmill ook geldt, maar bij de Sylvia heb je ook nog het 'temperatuur-surfen': die heeft een thermostaat waar tussen aan en uit ongeveer 10ºC verschil zit. Met andere woorden: als het lampje brandt dat je koffie kan zetten (of je thermostaatlampje uit is), zit de temperatuur van de groep tussen de 86 en de 96 graden: een veel te groot verschil. (de temperatuur weet ik niet zeker maar het punt is duidelijk: een 10ºC marge is veel te groot).
Als je het budget hebt ga dan meteen voor een warmtewisselaar machine daar heb je in de toekomst echt meer plezier van.
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s
13En welke met warmtewisselaar raad je dan aan, die expobar ?
Zeg maar rond de 800 Euro ?
Groeten,
Jeroen
Zeg maar rond de 800 Euro ?
Groeten,
Jeroen
14Ze hebben allemaal voordelen en nadelen. Ik kan je advies geven en je vragen beantwoorden, maar voor jou kiezen kan ik natuurlijk niet. Ik zou zeggen: lees die tekst die ik je gaf (het gedeelte over machines), zoek op welke machines voor jou een keus zijn, verdiep je in die machines en de verschillen ertussen, weeg de voor- en nadelen ervan af, en maak een keuze.
En last but not least: op marktplaats is heel veel moois te vinden voor een berg minder geld..
En last but not least: op marktplaats is heel veel moois te vinden voor een berg minder geld..
15expobar pulser --> 800 (halve E61)Geronimo schreef:En welke met warmtewisselaar raad je dan aan, die expobar ?
expobar leva --> 1000 (E61)
Bezzera BZ07 PM --> 1000 (kop met elektrische verwarming)
magister stella --> 1100 (E61)
een rocket cellini/giotto is aanzienlijk duurder (1400/E61), maar wel fraaier afgewerkt en wat hoogwaardigere componenten, zoals een zwaardere pressostaat. voor dat geld kun je ook een dubbele boiler machine kopen: expobar brewtus 3 (1400/E61/PID) of zonder PID: vibiemme junior
de isomac's zou ik laten staan: prijs/kwaliteit/prestatieverhouding naar mijn mening ongunstig
de expobar pulser biedt heel veel waar voor z'n geld, maar is wel wat spartaans
de bezzera is mooi afgewerkt en of de innovatieve kop nu een voor- of nadeel is, daar zijn de meningen nog over verdeeld...binnenkort een review op home-barista.com!
wat dacht je van een gereviseerde occasion? wel even zoeken, maar scheelt veel geld
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
16Je gaat grenzen verleggen.
Ik lees nu een nieuwe Bezzera BZ07 met PID voor 1078 Euro. Is dit nu de ideale machine voor rond de 1000 ?
Ik lees nu een nieuwe Bezzera BZ07 met PID voor 1078 Euro. Is dit nu de ideale machine voor rond de 1000 ?
17De meningen over het nut van een PID op een HX zijn nogal uiteenlopend. Diep je daar eerst in, voordat je dat koopt. Stond een mooie discussie ergens op dit forum daarover..
18Dan gaarne advies van zoveel mogelijk mensen (incl reden) voor een apparaat van rond de 1000 Euro.
Ik heb een BTW-bon nodig dus 2e hands via MP is niet handig. Daar kan ik misschien wel een molen scoren.
Ik ben benieuwd !!!!
Ik heb een BTW-bon nodig dus 2e hands via MP is niet handig. Daar kan ik misschien wel een molen scoren.
Ik ben benieuwd !!!!
19Begrijp me niet verkeerd hoor, maar wat heb je nou zelf allemaal al uitgezocht? Fora zijn over het algemeen bedoeld voor discussies, niet voor vraag en antwoord. Nou wil het geval dat veel dingen in de koffiewereld vrij specifiek zijn en niet makkelijk te vinden op internet, maar er staat hier op het forum ook een hele hoop nuttige informatie. Heb je die guide die ik had gelinkt doorgelezen? Daar staat een heleboel nuttige informatie in. Nee, niet welke machine je moet kopen, maar dat kan alleen jij bepalen.
Adviseren? Ja, dat wil ik doen. Alles voor jou uitzoeken? Nee, sorry.
Misschien heb je je ondertussen al helemaal ingelezen en zit ik er compleet naast, maar tot nu toe getuigen je posts van 0,0 inzet.
Adviseren? Ja, dat wil ik doen. Alles voor jou uitzoeken? Nee, sorry.
Misschien heb je je ondertussen al helemaal ingelezen en zit ik er compleet naast, maar tot nu toe getuigen je posts van 0,0 inzet.
20Nou zeg, verkeerde been ?
Ik lees veel, en zoals de heer Cruyff wel es zegt, elk nadeel heb ze voordeel en andersom. Dus een conclusie uit de theorie alleen is niet makkelijk te trekken.
Daarom ben ik geïnteresseerd in de keuzes die mensen gemaakt hebben op basis van de theoretische info en het genoemde bedrag.
Je hoeft niet te reageren, want ik wil je zondag niet bederven !
Ik lees veel, en zoals de heer Cruyff wel es zegt, elk nadeel heb ze voordeel en andersom. Dus een conclusie uit de theorie alleen is niet makkelijk te trekken.
Daarom ben ik geïnteresseerd in de keuzes die mensen gemaakt hebben op basis van de theoretische info en het genoemde bedrag.
Je hoeft niet te reageren, want ik wil je zondag niet bederven !