Ik weet het, het is het zoveelste, welke machine zal ik kopen topic, maar dat heb je snel op dit forum. Natuurlijk heel veel gelezen over alle machines en bij verschillende winkels geweest.
Bij KCC in Amsterdam viel de ECM Mechanika wel echt goed in de smaak, maar bij Casa Barista was de Brewtus III toch ook wel echt heel tof.
Wij vinden juist het blok metaal heel mooi, al die fratsen en rondingen trekken ons juist minder. Maar dan nog voor die prijs vraag ik me af, wat is de catch van de Brewtus III, voor die prijs een dubbele boiler! Uiteraard als je boilers moet vervangen zit alles er x2 in en bij HB kreeg hij alleen maar lovende woorden in zijn review. Dus is er een catch, is het echt alleen maar door zijn grove uiterlijk dat hij zo "goedkoop" is?
We willen eigenlijk nog even bij ESW kijken, maar zoals het er nu voorstaat, staat hier voor de kerst een Brewtus III naast de SJ.
Machine keuzes
1Expobar Brewtus III - vaste waterleiding + externe rotarypomp, Mazzer Super Jolly, Gene Café, Serie Reg Barber Tampers