Heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn cappuccino glazen tussen mijn weegschaal en koffie uitloop gaan passen.
Nu zitten ze net klem.
Ik heb al een vrij platte weegschaal en zit te denken aan een compactere uitloop. Een stukje eraf slijpen of zo iets. Het is maar een paar millimeter wat ik nodig heb.
Het rooster verlagen zou ook een optie zijn, maar hoe?
Heb ook geprobeerd de weegschaal onder de uitloopbak te zetten en dan een u vormige verhoger van perspex, maar dit was erg instabiel.
Als iemand nog ideeën heeft?
- Pieter
Re: Dubbelwandige capu koppen klem tussen uitloop en weegschaal
2Er zijn verschillende soorten dubbele uitloopjes, dus misschien kun je een andere op je filterdrager schroeven?
Anders is de uitkomst om je shots eerst in een ander kopje/maatbekertje/klein kannetje te zetten en dan over te brengen naar de te grote glazen.
Anders is de uitkomst om je shots eerst in een ander kopje/maatbekertje/klein kannetje te zetten en dan over te brengen naar de te grote glazen.
3bottomless portafilter gebruiken...ben je van al je problemen af waarschijnlijkkuppiekuffie schreef: ma 19 apr 2021, 10:48 Heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn cappuccino glazen tussen mijn weegschaal en koffie uitloop gaan passen.
Nu zitten ze net klem.
Ik heb al een vrij platte weegschaal en zit te denken aan een compactere uitloop. Een stukje eraf slijpen of zo iets. Het is maar een paar millimeter wat ik nodig heb.
Het rooster verlagen zou ook een optie zijn, maar hoe?
Heb ook geprobeerd de weegschaal onder de uitloopbak te zetten en dan een u vormige verhoger van perspex, maar dit was erg instabiel.
Als iemand nog ideeën heeft?
- Pieter
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart
4Bottomless zoals hierboven is gezegd of kan je niet het kopje schuin houden, eronder zetten en na het zetten van de espresso hem er licht schuin houdende eronder vandaan halen? Dit doe ik wel eens bij hogere glazen onder mijn bottomless
5Is naked portafilter al genoemd? Ook wel bottomless portafilter /filterdrager genoemd.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
6Een naked zou prima passen, maar die splitst t niet evenredig over 2 glazen. Van roeren en overgieten wordt de koffie niet warmer. Dus ik zou t liefst direct doen, maar dat past dus niet
7Van dat gewiebel wordt m’n weegschaal zenuwachtig. En ik wil toch wel 1 op 2 afwegen.Keyser schreef: ma 19 apr 2021, 14:09 Bottomless zoals hierboven is gezegd of kan je niet het kopje schuin houden, eronder zetten en na het zetten van de espresso hem er licht schuin houdende eronder vandaan halen? Dit doe ik wel eens bij hogere glazen onder mijn bottomless
Nu haal ik rvs rekje weg en plaats ik er een lager plastic bakje onder. Dan gaat t wegen en splitsen ok, maar wel geklungel
8Welke machine?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
10Goed idee die foto; bij deze. Op het rooster staan de glazen te wiebelen en kan ik niet precies wegen. Ik heb al wat wegslepen met een slijptol, maar daar red ik het niet mee.
T gaat dus om een expobar brewtus 4 met rotatie onder in de keukenkast.
T gaat dus om een expobar brewtus 4 met rotatie onder in de keukenkast.