Wow, het ziet er niet uit alsof jij broodverbeteraars nodig hebt!
Mijn ervaring, voor wit, gemengd (tot rond de 60/40 Volkoren/Wit) en rogge is geen broodverbeteraar nodig om een mooi resultaat te behalen, enkel wat geduld, een goede luchtvochtigheid en een stabiele warme temperatuur voor het rijzen.
Al moet je met hoe meer Rogge je gebruikt, de rijs inkorten, tjonge dat spul weet van wanten
Bijna volledig volkoren tot geheel volkoren daar kun je wel eens wat hulp bij gebruiken, al ligt dat vooral aan de hoeveelheid vaste stoffen die naast het meel aanwezig zijn.
Ook als je veel zooi in je deeg toevoegt (lees zaden) kan een beetje hulp geen kwaad om je deeg beter de lucht in te krijgen en te houden.
Maismeel, daar heb ik weinig ervaring mee, geen idee hoe zich dat verhoud in gebruik en rijzen.
Einkorn, Emmer en Spelt (ben ik de enige die zijn spelt broden altijd droog vind smaken?) kunnen zeker wel wat hulp gebruiken, al kan het enorm variëren herinner ik mij.
Dat kan ook met de leeftijd van de geleverde producten te maken hebben gehad, ze kwamen in mijn geval van verschillende bronnen af, en niemand die je verteld zoals bij koffie (gebrand) wanneer het gemalen is.