Ik zou je aanraden dit forum eens echt goed te volgen. Zelf ben ik relatief gezien een groentje, maar er zitten hier mensen op het forum die al langer meegaan en veel ervaring hebben. Misschien ben je er niet van bewust, maar je hebt input gekregen van mensen met technische kennis en inzicht. Zij repareren/reviseren zelf espresso machines. Het is hun werk. Maar ook van hobbyisten die meerdere machines hebben gehad. Vaak zelf ook eraan klussen. Dat zegt niet dat ze altijd gelijk hebben, maar ik neem persoonlijk hun input minstens ter overweging. Ze kunnen het ook onderbouwen.Koffiesaskia schreef: ik hoor jullie zeggen dat er een aantal "onbekende" onderdelen in zitten, ik weet natuurlijk niet hoe lang jullie in de koffie-wereld zitten. Maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat Bellezza als "new kid on the block" een nieuwe/andere/betere kijk heeft op het maken van machines. Misschien is de reden dat het het hier niet in de smaak valt omdat de leden van dit forum zich misschien ietwat conservatief opstellen richting nieuwe (innovatieve/onbekende) merken?
Of deze personen conservatief of innovatief zijn? Ze hebben allemaal last van upgrade koorts. Ze willen allemaal leuke nieuwe snufjes of het mooie nieuwe apparaat. Maar nieuwe apparaten kijken ze wel kritisch naar. Het moet wel kloppen. Zoek eens naar Grrrr op het forum. Vrij innovatief
Ik begrijp wat je hier probeert te zeggen. Alleen wordt men toch niet enthousiast door de keuzes in de machine. Blijkbaar toch geen eureka! moment. Terwijl wij ook andere ontwikkelingen volgen en wel enthousiast worden. Zie de GIOTA of de Lelit MaraX. Of andere nieuwe apparaten op de markt. Dan gaan al conservatieven hier opeens heel erg kwijlen van al die innovatieve verlangens die worden geprikkeldLeuke vergelijking: Ik heb een vriendin met een Porsche Boxster, deze is (net zoals de Bellezza) een ander ontwerp dat niet aansluit bij de 'normale' kijk op het bouwen van een auto. De motor is anders, zit op een andere plek (namelijk tussen de achterwielen) en het sleutelen is blijkbaar vreselijk want zodra de monteur bij de motor moet zijn, moet heel de motor er uit. Toch zijn er liefhebbers van deze auto's...
De Belleza gaat sowieso espresso maken. Met een goede boon nog lekkere ook. Hij zal ongetwijfeld doen waarvoor hij gemaakt is. Maar jij hebt zelf ook twijfels zeg je en dat vind ik voor €1400 niet zo gek. Voor dat geld of iets meer koop je een beter bekende machine die ook tweedehands beter zijn waarde houdt. Waarbij je ook niet hoeft te twijfelen aan de kwaliteit, omdat er al zoveel over bekend en geschreven is. Die heeft dan alleen geen profiling. Ik heb ondertussen gevonden dat je het dus kan instellen middels het PID systeem. Ik ben benieuwd hoe goed dat systeem dan werkt en hoe het is gebouwd. En daarbij dus benieuwd hoe eenvoudig je aan onderdelen kan komen wanneer er defecten ontstaan met de jaren. Want die PID gaat 100% zeker sneuvelen. En hoe vervang je die? Want dat is geen standaard.