Ik ben uiteraard lekker aan het branden met de Quest. Ik heb een nieuwe laptop gekocht. Zo'n Microsoft Surface pro tablet. Heel handig voor deze dingen met Touchscreen en gewoon volledig werkende windows erop. Ik heb nog meer toepassingen waar zo'n kleine krachtige laptop goed uitkomt dus al met al een goed excuus om ook die kopen.
Het branden met artisan is mooi. Ik kan de temperaturen aflezen en daarop handelen maar de grafiek die er vervolgens uitkomt vind ik lastig te analyseren naar of het een goede roast is geweest of hoe de smaak van de koffie zal zijn. Ook kleine dipjes door het verwijderen van de trier zie je terug in de curve.
Desalniettemin drink ik echt lekkerdere koffie dan voorheen! Ik maak echt doorgaans espresso die ik lekker vind en in de melk is het al helemaal snel lekker. Ik drink weer vaker espresso en cappuccino. Filterkoffie vind ik nog steeds het lekkerst en ook dat gaat goed! Voorheen was geen enkele eigen roast lekker maar nu heb ik al meerdere roasts gehad die ook lekkere filterkoffie produceerde! De focus blijft daarop liggen voor mij dus ik ben benieuwd wat ik kan bereiken.