Re: Wat drink je nu?

2551
RoosW schreef:Ik heb die drie random afrikaners net op, de vorige keer een voortreffelijke bak, dit keer was ie erg hard van smaak, ipv mooi volle smaak patronen, nu een wat stekelige smaak, met wat peperigs op de achtergrond, ik heb de laatste 200gr in de volautomaat gemikt, daar proef je toch niet wat voor bonen je er in gooit.
Vanochtend tijdens het werk er 3 verorberd. Net een vierde. Dat licht peperige herken ik een beetje. Ik had een hogere aciditeit verwacht (gelukkig niet). Stekelig herken ik niet. Vond de koffie vrij neutraal binnenkomen met licht nasmaakje op de achtergrond die ik niet kan benoemen, waarbij er wel een meer merkbaar zuur te proeven was dan bij die Colombia La Guamara. Van die laatste net een kilo besteld. Die kwam vorige keer als een overdadige bom binnen, waardoor denk ik het zuur wel meer verhuld werd . Die Colombiaanse boon van het Hoofdkwartier icm mate van branden vind ik top.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Wat drink je nu?

2557
Ik had fijne herinneringen aan Nannini in Siena. Vandaag daar weer een kopje koffie gedronken en tot de conclusie gekomen dat ik wat ik zelf maak vele malen lekkerder vind. Grappig hoe in de loop der jaren mijn smaak is veranderd. Ik heb de handmatige handlangers meegenomen op vakantie en geniet elke ochtend. Het is even werken, maar het is de moeite waard.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600