Tevens en eveneens een mooie stem:
Re: Literair vraagje
11LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Klopt als een bus. Zijn ontzag voor Celine (en dat was toch helaas een totaal verknipt maar geniaal mens) en hoe dat in dat filmpje tot uitdrukking wordt gebracht. Hermans heeft ook naar Celine "gekeken".fransg schreef:Reve heeft een mooie ontspannen vertel-stem ook.
Vind de RCA ontvanger imposant. Die Joep heeft wel een gutturale (Rotterdamse) "R". Heb jij dit filmpje gemaakt?fransg schreef:Tevens en eveneens een mooie stem:
Ik luister al wandelende (op de koptelefoon) vaak naar verhalen van / door Joe Frank. Ook zo machtig mooi. En somber, wat heel fijn is.gilleko B. schreef: ma 02 aug 2021, 10:04
Erg noir allemaal. Je kunt De Avonden in zijn geheel door Gerard Reve voorgelezen op youtube beluisteren.
Ik maakte de foto's in 2007, en schreef toen ook de tekst.gilleko B. schreef: ma 02 aug 2021, 10:13Vind de RCA ontvanger imposant. Die Joep heeft wel een gutturale (Rotterdamse) "R". Heb jij dit filmpje gemaakt?
Gaak meer van beluisteren. Heel Amerikaans overigens. Dank.fransg schreef:Ik luister al wandelende (op de koptelefoon) vaak naar verhalen van / door Joe Frank. Ook zo machtig mooi. En somber, wat heel fijn is.gilleko B. schreef: ma 02 aug 2021, 10:04
Erg noir allemaal. Je kunt De Avonden in zijn geheel door Gerard Reve voorgelezen op youtube beluisteren.
https://www.joefrank.com/
Ik heb een jaarlijks 'membership' waardoor ik vermoedelijk ook zijn knappe weduwe een beetje steun.
Op Youtube is ook een en ander van hem, als 'lokkertje' om meer te willen luisteren.
Ten tijde van mijn middelbare school tijd in de jaren 70 werd er niet gerept over deze man. Dus dat je hem niet kent zegt niets over jou hoor. Een, inmiddels gepensioneerd, collega van bracht hem enkele jaren geleden onder mijn aandacht. Ik ben begonnen aan De reis naar het het eind van de nacht. Ja, en dan krijg je een soort klap in je gezicht. Te meer als je het in de tijd plaatst. Alleen die Celine zou je een onmogelijk mens kunnen noemen, zo niet verknipt. Maar ja, dat gaat nog wel eens samen met genialiteit. Als je Gerard Reve kent dan weet je gelijk naar wie hij gekeken heeft.bobbee schreef:Onwaarschijnlijk prachtig, maar ik ken de schrijver niet...zegt wat over mij natuurlijk. Het is niet anders.