Re: Eureka Oro Mignon single dose

53
fransg schreef:
B003 schreef: di 07 sep 2021, 19:34 En de schuif helpt misschien meteen ook tegen popcorning
dat vind ik wel een goeie verklaring.
Dat vind ik een zeer onhandige manier wanneer dat de reden is.... Het is een extra handeling die je bij het schijfje van de Niche niet hebt. En dan zul je in gebruik net zien dan er net twee bonen omhoog poppen in de hopper wanneer je de schijf dicht doet....
Maar ook een schuif voor de motor vind ik knullig. Ik wil gewoon no nonsens mijn bonen erin gooien. Zoals bij de Niche: klep open, bonen erin, klep dicht, malen.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

54
Misschien hebben ze zich laten leiden door een of twee personen, 'influencers' of koffie-vloggers en aan hen gevraagd wat belangrijk is, zo op de schuif gekomen ter voorkoming van stuiteren, waarna bleek dat de blaasbalg-druk wegvalt door de open kier, waarna ze ontdekten dat dit minder is wanneer de schuif dicht zit, en wilden ze de hele hopperzooi niet weer omgooien en de lancering uitstellen.

En dan komt er over enige tijd een 'hopper update' zonder die onzin.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Eureka Oro Mignon single dose

57
B003 schreef:Die bellowpump hoef je geloof ik ook niet elke keer te gebruiken, af en toe is genoeg als je hem wilt "schoonmaken".
Die bellow maakt hem ook bepaald niet mooier...

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
Hoe weet je wat de retentie is zonder het pompje? Heb je dat ergens gezien? Ben wel benieuwd naar de retentie met en zonder pomp.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Eureka Oro Mignon single dose

58
Heb wat gevonden wat duidelijker beeld geeft, het schuifje is tegen popcornen. Er zitten sleufjes in zodat wel de lucht van het pompen erdoor kan maar niet de bonen terug de hopper in.

https://youtube.com/shorts/BidsBpKeb9s?feature=share

Ik vind het pompje zelf helemaal niet lelijk en ik vind het ook geen onzin dat het erop zit. Het is een extra feature die ik zou gebruiken en ik vind het raar als iemand dat wegzet als onzinnig. Je krijgt simpeler al het maalsel er zeker weten uit.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Eureka Oro Mignon single dose

59
Zie je bij het schuifje de bonen erboven uit springen? Het gaat af en toe eens gebeuren dat zo'n boon bij het dicht doen erboven blijft liggen. Is dat erg? Nee, maar het is wel een nadeel van dit systeem. Het zelfde als dat er bij de Commandante af en toe een boon blijft steken in het stuk waar het handvat in gaat.
Waarom niet een schijfje als de Niche? Wat heeft de G-iota? Dat geeft dat probleem niet.

Ja het schijfje zit er vanwege de pomp. Maar waarom een pomp? De Niche doet het zonder pomp. Wat maakt dat ze in het ontwerp niet hebben kunnen bereiken dat hun maler pomploos , voor hun acceptabel, weinig retentie heeft? Blijkbaar vinden ze de retentie te hoog zonder pomp? Anders doe je hem er niet bij, toch?
Daarbij lijkt die pomp mij het onderdeel wat als eerst sneuvelt door gebruik. Ook is het een extra handeling.

Ik kan het niet beter, maar ik vind het persoonlijk jammer dat ze niet dieper zijn gedoken in het ontwerp. Het schuifje en de pomp zijn in mijn ogen gemakkelijke al bestaande oplossingen. Op de markt zijn concurrerende molens die dat niet nodig hebben. Dus dan klopt je ontwerp niet in mijn ogen. Misschien doordat ze teveel bij het ontwerp van de Migion zijn gebleven?




Laatst gewijzigd door Keyser op wo 08 sep 2021, 07:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

60
bobbee schreef: wo 08 sep 2021, 07:15 ik vind het raar als iemand dat wegzet als onzinnig
Voor het geval je mijn opmerking in gedachten hebt: ik zei zoiets als "onzin voor single dose neuroten" maar ik bedoel dat niet onsympathiek, integendeel.

Ik vind alleen dat het idee "snel van koffie kunnen wisselen" (wat helemaal niet nodig is als men gewoon rustig van een zakje koffie kan genieten tot het op is) erg veel complicaties oplevert die dan weer met allerlei schuifjes, gleuven en blaasbalgen moeten worden opgevangen.

Overigens doe ik bij tijd en wijle zelf graag mee met dergelijke koffiegekkigheid ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino