Re: Eureka Oro Mignon single dose

81
bobbee schreef:
Keyser schreef:
bobbee schreef:Wat problemen? Als in een niet perfecte afwerking?
Dan lees je niet goed....
Afbeelding
Foutje in boven stuk zegt mij niks. Kan van alles zijn, lak, giet fout van alu, misvorming. De schroefdraad kwam later dus ik begrijp niet wat het eerste foutje in het bovenstuk was.
Had ondertussen mijn post aangepast.
De gaatjes, denk giet fout, staan los van het schroefdraad. Maar ik denk dat die eerste bovenkant al vanaf het begin niet was zoals hij hoorde te zijn. Dat is een gevoel, geen feit. Een feit is dat er later een probleem ontstond die de functie beïnvloedde.
Nu met een nieuwe bovenkant is dat opgelost.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

82
Keyser schreef:
bobbee schreef:
Keyser schreef:Dan lees je niet goed....
Afbeelding
Foutje in boven stuk zegt mij niks. Kan van alles zijn, lak, giet fout van alu, misvorming. De schroefdraad kwam later dus ik begrijp niet wat het eerste foutje in het bovenstuk was.
Had ondertussen mijn post aangepast.
De gaatjes, denk giet fout, staan los van het schroefdraad. Maar ik denk dat die eerste bovenkant al vanaf het begin niet was zoals hij hoorde te zijn. Dat is een gevoel, geen feit. Een feit is dat er later een probleem ontstond die de functie beïnvloedde.
Nu met een nieuwe bovenkant is dat opgelost.
Ok dank je voor de uitleg. Ik vind het interessant, vandaar mijn vragen.
Afbeelding
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Eureka Oro Mignon single dose

83
Ik heb interesse in de Eureka SD als blijkt dat wisselen tussen maalstanden voor espresso en pourover makkelijk gaat. Dus niet met 8 omwentelingen of 4x nastellen.
Maar dat weet nog niemand want niemand heeft hem.

Als die bellow nu 1 sectie had zoals bij de bellow van de grotere Eurekas, dan had ik hem wel mooier gevonden. Ik vind hem nu een beetje uit verhouding. Kennelijk moet er veel lucht verplaatst worden (door de kleine luchtopeningen in de klep).
Maar Eureka zegt dus dat die bellow niet altijd gebruikt hoeft te worden om lage retentie te hebben.
Maar dat moeten we allemaal nog zien

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Re: Eureka Oro Mignon single dose

85
B003 schreef:
De B. Cormorant schreef:Ik twijfel wat ik ga doen, ik denk eerst wachten op de Wever Key en van daar zie ik dan wel wat ik ga doen
Je mag toch hopen dat je na de Key nooit meer iets anders hoeft te kopen zeg...

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
Ik weet het niet, ik hoop dat ik het verschil kan smaken tussen de conische en de platte schijven en zodoende een keuze zal maken afhankelijk vd bonen.

Ik denk dat ik minstens een half jaar of zo ga proberen om dat uit te vinden.

Ik wissel graag tussen verschillende bonen tussen de ochtend en de late namiddag. Mijn huidige maler is welliswaar heel goed maar heeft naar mijn mening te veel retentie voor het switchen. Ik geef toe dat dat waarschijnlijk voor een heel groot deel vooral in mijn hoofd zit/speelt.

Indien ik het verschil niet echt zou proeven dan kan mijn huidige maler dienen voor de bonen die de hoofdmoot zijn vd dag die komt en de Key voor de "speciallekes".

Maar mijn zus zal denk ik veel consistenter zijn in haar bonenkeuze. Dus kan zij evt mijn huidige maler hebben en is er een opening vrij voor een andere bij mij.

2 malers is mijn maximum, mijn huidige mening

Na dit hierboven zo te schrijven denk ik dat ik mss best gewoon mijn maler bij mijn zus zal zetten en me best gewoon even met de Key bezig hou.

Dat die Key hier maar snel is zodat ik kan testen ik gok wel dat die pas in November hier zal zijn.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

86
B003 schreef: wo 08 sep 2021, 21:21 Ik heb interesse in de Eureka SD als blijkt dat wisselen tussen maalstanden voor espresso en pourover makkelijk gaat. Dus niet met 8 omwentelingen of 4x nastellen.
Maar dat weet nog niemand want niemand heeft hem.
Ik durf je met zekerheid te zeggen dat je dat kunt vergeten. Het is gewoon hetzelfde afstel mechanisme als in de specialita's, XL, Atom en Olympus.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

87

Pti schreef:
B003 schreef: wo 08 sep 2021, 21:21 Ik heb interesse in de Eureka SD als blijkt dat wisselen tussen maalstanden voor espresso en pourover makkelijk gaat. Dus niet met 8 omwentelingen of 4x nastellen.
Maar dat weet nog niemand want niemand heeft hem.
Ik durf je met zekerheid te zeggen dat je dat kunt vergeten. Het is gewoon hetzelfde afstel mechanisme als in de specialita's, XL, Atom en Olympus.
Klopt, ik heb hem niet bediend, maar zo zag het er bij de prototypes wel uit.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

88
Nou ik meen gelezen te hebben dat de afstelling toch anders zou zijn. Vragen veel meer mensen zich af ook. Maar als ze de schroefdraad van de knop grover maken dan schiet ie bij espresso er weer zo voorbij.
Ze kunnen beter een meergangen potmeter of encoder mee laten draaien in de behuizing met een numerieke uitlezing op een display. Dan hoef je de slagen zelf niet te tellen. 000-999 is dan geen enkel probleem.
En een stappenmotor om de as zelf te draaien. Ik draai door, ik weet het. Het is maar een koffiemolen en dan zijn we al blij met een timer :-).

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Re: Eureka Oro Mignon single dose

89
Nou dat hoop ik dan maar, want anders hebben ze het single dosing niet volledig begrepen bij Eureka... Dat zou ik echt verbazingwekkend vinden. Dan is er niemand in dat team die ooit aan single dosing heeft gedaan.

De XL geeft al weinig retentie, dus dan zou je denken dat ze die schuin hebben gezet, het digitale scherm hebben verwijderd, er hout aan hebben toegevoegd en een pomp. En Eureka! hier is ons nieuwe ontwerp!!! Ja dat kostte ons maanden bloed, zweet en tranen, want tja, zet zo'n ding maar eens schuin he..... Dat valt om hoor!....

Ik ben benieuwd naar de gebruikers ervaringen.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

90
Eureka schrijft zelf:

Espresso & Brew
Burrs design suitable both for Espresso and all the alternative coffee brewing methods.

Eureka Stepless Micrometric Regulation
Infinite grind control provided by the Eureka patented system, enhanced by the extra-comfort knob.

De schijven lenen zich voor Espresso en brew maar het afstel systeem is die we van Eureka kennen.

Dus wat PTI zegt is zoals het is.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’