Re: Eureka Oro Mignon single dose

91
Dank je Bob, maar dat is dan toch werkelijk waar bijzonder te noemen? Dan begrijpen ze het toch niet? Dan gaat het hele argument van tussen bonen kunnen wisselen niet op...... Dan ben je als bedrijf ergens ingedoken, heb je de klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt? Dan is het een XL zonder digitaal scherm die schuin staat met een pomp. PUNT.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

92
Keyser schreef: do 09 sep 2021, 07:37 Dank je Bob, maar dat is dan toch werkelijk waar bijzonder te noemen? Dan begrijpen ze het toch niet? Dan gaat het hele argument van tussen bonen kunnen wisselen niet op...... Dan ben je als bedrijf ergens ingedoken, heb je de klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt? Dan is het een XL zonder digitaal scherm die schuin staat met een pomp. PUNT.

Dat is toch voor malers als de Niche of Key niet anders. Multi-purpose burrs is altijd een compromis. De Eureka is gewoon een singel dose espresso maler. Net als met de Niche en Key zul je er best een keer filter mee kunnen maken maar top zal het niet zijn.

Dus ja het is niet meer en niet minder dan een single dose versie van de XL. Precies wat ik wil.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: Eureka Oro Mignon single dose

95

bvds schreef:
Dus ja het is niet meer en niet minder dan een single dose versie van de XL. Precies wat ik wil.
En precies wat jij en Frans al eerder aangaven.
Afbeelding


En leuk kleurtje en hout en de puffer is ook leuk. Dat alles bijelkaar liever dan de XL met timer. En dan ook nog 100 euro goedkoper. (ik blijf het veel geld vinden. Nu kun je makkelijker kiezen Niche of Eureka qua prijs)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Eureka Oro Mignon single dose

96
doubleb schreef:Gemiste kans dat de maler dezelfde retentie heeft als de XL ondanks blaasbalg en andere zaken die ze hebben gepoogd?
Prijs valt me aanzienlijk mee!
De retentie van de XL is niet veel heb ik van horen zeggen. De puffer is voor de nerd die niet te stoppen is.
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Eureka Oro Mignon single dose

97
Keyser schreef:Dank je Bob, maar dat is dan toch werkelijk waar bijzonder te noemen? Dan begrijpen ze het toch niet? Dan gaat het hele argument van tussen bonen kunnen wisselen niet op...... Dan ben je als bedrijf ergens ingedoken, heb je de klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt? Dan is het een XL zonder digitaal scherm die schuin staat met een pomp. PUNT.
Single dosing is niet synoniem aan makkelijk wisselen tussen maalgraad standen.
Eureka zegt alleen maar dat hij geschikt is voor espresso en brew.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Eureka Oro Mignon single dose

99
De B. Cormorant schreef:De ditting 807lab sweet lijkt me dan iets voor jou, weinig electronica, gemakkelijk verstelbaar en single dosing.

Wel een ander budget....
Ja dat ding heb ik uit mijn hoofd gezet...
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’