Mooie en het grote verschil met de Eureka Olympus HS is de statische clump vorming. De clump crusher in de Eureka fungeert meer als maalselstroomgeleider - voorkomen van Sprayen - dan als klontenvermorzelaar.
Het maalsel uit de EtzMax is weergaloos fluffy, iedere keer weer. Dus die kleine fluffy Mount Fuji in het mandje behandelen met de Duomo, OCD en tamper en Bob is your uncle.
Bij de Eureka moet je wat meer moeite doen met de puck preparation , je moet de klonten zelf doen verdwijnen. Dus meer handelingen, geeft wat rotzooi.
Over de kwaliteit in het kopje zijn beide molens goed, en ik neig lichte smaakverschillen te proeven, maar eerst nog even wat langer proeven en malen.
Beide molens zijn goed, maar de Etzmax werkt zeer consistent en makkelijk. Dus wat mij betreft keuze 1 en ben er zelf lyrisch over. Alleen een zwarte Eureka Olympus is te koop voor €900,-- de Etzmax MW kost €2.544.-- Bijna drie keer zo duur. Ik vind het well spent money, maar dat is een afweging die ieder voor zich moet maken.