Ik maak meer een associatie met de grootte van de hevel. Die LM Leva heeft er zelfs 2. Erg mooi en indrukwekkend apparaat om te zien.bobbee schreef:Als ik een paard zou zijn hoor ik alleen het klappen van de zweep...
Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?
32Ik gebruik alleen ridgelessmandjes,.maar dat vacuumtrekken is een ding inderdaad. Lelit heeft een standaard 58.6 mm tamper, dus niet custom made.Ypuh schreef:Heb ik ook nog even overwogen. De IMS filterbakjes zijn zoals gezegd echt ruim (58,9mm!) Een 58.6mm was ook te bestellen en had waarschijnlijk ook nog wel gepast, maar met kleinere of ridged filterbakjes heb je dan misschien weer last dat deze vacuum trekt.gilleko B. schreef: do 30 sep 2021, 09:07 Werkt goed maar wellicht dat een 58,6mm nog beter werkt igv een IMS mandje.
De Bravo is ook echt een beest/homp metaal, gebouwd om een leven lang mee te gaan en wordt door een hobbyist uit Brazilië geproduceerd. Beide heb ik wel een zwak voor .
33Klopt! En een aantal jaren gewerkt in Guinee Bissau. Daar moest je het doen met hetgeen voorhanden was en dat was niet veel. Heeft mijn creativiteit aangesproken
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
34gilleko B. schreef: do 30 sep 2021, 20:53Staat ook een leuk "molentje" naast. Werkt dat met die tweede hevel, volgens mij om waterflow te reguleren. Stond er niet eerder een GS 3 bij jou? Die leva spreekt tot ieders verbeelding, wat een brute machine.Jeff Green schreef:Het laatste wat ik heb gekocht is de Leva X
FCF1F588-4744-493B-B220-EA94B44F1F5F.jpeg
1FC550D2-7313-4BFE-8A86-47BFA5322F1E.jpeg
5A2BFA36-234F-4AC7-9CDA-A9A227DB2F4A.jpeg
E939A0F1-BDB1-4231-9811-1BE42743A31F.jpeg
Idd een leuk molentje Ceado e37-Z hero en idd er stond een GS3
36Ypuh succesvol draadje, zelfs een LM Leva gezien.Ypuh schreef:MOD BREAK:
Een regeltje om dit topic extra leuk te houden. Dit is zo'n topic waarin je kunt zeggen:
"this post is useless without pics"
Dus als je hier iets post moet dat MET poch foto of liever nog filmpje!
Dus GEEN post zonder beeld materiaal of als je het ding nog niet hebt.
Een topic waarin je onafhankelijk kunt pochen met je nieuwe koffie aanwinsten. Al dan niet ter inspiratie wat voor grote variëteit er beschikbaar is in de koffiewereld.
Ik trap af:
Was op zoek naar een zware/degelijke tamper, liefst met een 58.5mm base die beter past bij de IMS filterbakjes (die meet zelfs 58.9mm, dus een 58mm tamper was nogal ruim). Ben wel gecharmeerd geraakt van het self-leveling en hoop me daarmee over één variabele minder druk te hoeven maken.
37Een afkloplade en een Arrarex Caravel die het na wat opstart perikelen toch echt doet. De eerste shotjes zijn nog niet geweldig, maar we komen er vast wel. Niet zo fancy als sommige andere posts, maar ik ben er blij mee
La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S
38Dat ziet er leuk uit!
Die foto's zijn echt belangrijk onderdeel van dit topic!
Die foto's zijn echt belangrijk onderdeel van dit topic!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
39Hier ook maar even plaatsen.
Een Londiniun Compressa (rechts) en omdat je op één been niet lang kan staan ook een Londinium 1P (links). Moet nog wat klooien met het leidingwerk om ze naast elkaar te kunnen gebruiken, maar het ziet er nu al mooi uit .
Nu nog kijken voor een mooie SD maler als vervanging van mijn Compak K10, maar eigenlijk zijn de centjes even op....
Oh ja, en een waterdruk regelaar (hier in test modus): Ik blijk 2,5 bar leidingdruk te hebben (de weergave op de meter is wat vertekend; komt als je aan de regelaar draait terwijl er geen flow is). Dus ik denk dat er toch nog een booster pomp komt. Maar zoals gezegd, de centjes zijn even op...
Een Londiniun Compressa (rechts) en omdat je op één been niet lang kan staan ook een Londinium 1P (links). Moet nog wat klooien met het leidingwerk om ze naast elkaar te kunnen gebruiken, maar het ziet er nu al mooi uit .
Nu nog kijken voor een mooie SD maler als vervanging van mijn Compak K10, maar eigenlijk zijn de centjes even op....
Oh ja, en een waterdruk regelaar (hier in test modus): Ik blijk 2,5 bar leidingdruk te hebben (de weergave op de meter is wat vertekend; komt als je aan de regelaar draait terwijl er geen flow is). Dus ik denk dat er toch nog een booster pomp komt. Maar zoals gezegd, de centjes zijn even op...
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
40Mooie druk/flow regelaar! Als blijkt dat je dus niks hebt aan die van mij dan krijg je die €50 weer terug hoor, voor in het spaarpotje tbv de booster pomp.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino