Re: Eureka Oro Mignon single dose

141
Pti schreef: za 11 sep 2021, 10:49 Dus toen de eerste enthousiaste deelnemer zich hier aanmelden heb ik de knoop doorgehakt en er in elk geval 5 gereserveerd. Met het idee 1 voor mezelf, 2 als voorraad en 2 om collega's mee te kunnen plezieren. Als er meer animo is dan dat, prima en alleen maar leuk, dan kan ik mijn reservering gewoon ophogen zo lang de voorraad strekt!

Ik vind het een aantrekkelijke molen, staat toch mooier op het aanrecht dan de DF64 of Niche wat mij betreft.
Staat dit aanbod nog? Dan doe ik graag mee en kom ik ook gelijk de MaraX bekijken in Amstelveen :D

Fingers crossed voor levering in november.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

142
Hi Bartolomeo, ik heb eigenlijk alleen nog een witte beschikbaar van iemand die zei dat hij mee wilde doen maar later toch niet wilde aanbetalen/reserveren...

Is dat toevallig iets voor jouw? Anders wordt dat ons demonstratiemodel want de tijd om pre-orders de plaatsen is helaas voorbij.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

143
Pti schreef: ma 04 okt 2021, 09:43 Hi Bartolomeo, ik heb eigenlijk alleen nog een witte beschikbaar van iemand die zei dat hij mee wilde doen maar later toch niet wilde aanbetalen/reserveren...

Is dat toevallig iets voor jouw? Anders wordt dat ons demonstratiemodel want de tijd om pre-orders de plaatsen is helaas voorbij.
Hoi,

Mocht Bartolomeo niet op je aanbod ingaan, dan maak ik er graag gebruik van! ;)

Ewout

Re: Eureka Oro Mignon single dose

144
Staat genoteerd maar de pre-orders zijn al een poosje gesloten. Ik ga je hoe dan ook onthouden voor een eventuele tweede ronde als de malers straks uit voorraad leverbaar zijn.

Tot nu toe nog weinig nieuws over de maler zelf, alhoewel hij langzaamaan op beurzen e.d. in het echt begint op te duiken.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

145
Ewout schreef: ma 04 okt 2021, 21:58
Pti schreef: ma 04 okt 2021, 09:43 Hi Bartolomeo, ik heb eigenlijk alleen nog een witte beschikbaar van iemand die zei dat hij mee wilde doen maar later toch niet wilde aanbetalen/reserveren...

Is dat toevallig iets voor jouw? Anders wordt dat ons demonstratiemodel want de tijd om pre-orders de plaatsen is helaas voorbij.
Hoi,

Mocht Bartolomeo niet op je aanbod ingaan, dan maak ik er graag gebruik van! ;)

Ewout

Sorry Ewout, ik ben wel op het aanbod ingegaan maar de communicatie ging nog via PM :)

Re: Eureka Oro Mignon single dose

147
Ik heb weliswaar geen ervaring met deze SD variant, maar wel met de reguliere Mignon, en dat kleine adjustment wieltje is voor een dergelijke maler wat mij betreft echt een ontwerpfout. Je koopt een single dose maler naast de lage retentie toch voor de mogelijkheid om te kunnen switchen tussen verschillende bonen en wellicht ook verschillende zetmethoden. Dan moet je een manier hebben om eenvoudig te switchen tussen maalgraden. Dat is bij de Niche bijvoorbeeld heel makkelijk, maar hier moet je soms 5 rotaties maken om van espresso naar filter te komen. Nogal foutgevoelig. Om nog niet te spreken over de matige retentie van de normale Mignons.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

149
jorgen83 schreef:Ik heb weliswaar geen ervaring met deze SD variant, maar wel met de reguliere Mignon, en dat kleine adjustment wieltje is voor een dergelijke maler wat mij betreft echt een ontwerpfout. Je koopt een single dose maler naast de lage retentie toch voor de mogelijkheid om te kunnen switchen tussen verschillende bonen en wellicht ook verschillende zetmethoden. Dan moet je een manier hebben om eenvoudig te switchen tussen maalgraden. Dat is bij de Niche bijvoorbeeld heel makkelijk, maar hier moet je soms 5 rotaties maken om van espresso naar filter te komen. Nogal foutgevoelig. Om nog niet te spreken over de matige retentie van de normale Mignons.
Dat stelwiel is een genot voor het afstellen van espresso. Voor filter een commandanten erbij kopen, sowieso veel betere optie.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Eureka Oro Mignon single dose

150
Met één malertje voor alles heb je niet 'the best of two worlds' maar eerder 'the worst of two worlds'. Draai je snel naar een andere zetmethode dan mis je de finesse om die doorloop écht helemaal secuur af te stellen. Heb je die finesse dan maak je meer slagen om echt drastisch fijner/grover te gaan.

Als je een afstelwiel wil om in één slag te kunnen schakelen tussen zeer grof en zeer fijn, van grofkorrelig filter naar 'Turkse koffie' dan zou je bijvoorbeeld een reus als Compak R120 erbij kunnen kopen. Die kan dat. Echter, voor dat geld kun je een hele serie uitstekende malers naast elkaar neerzetten die elk heel goed zijn voor hun toepassing.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino