Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

42
fransg schreef: ma 04 okt 2021, 09:12 Mooie druk/flow regelaar! Als blijkt dat je dus niks hebt aan die van mij dan krijg je die €50 weer terug hoor, voor in het spaarpotje tbv de booster pomp.
Heel fideel Frans (zoals altijd). Had deze gekocht toen ik de Compressa kreeg, maar kreeg hem maar niet onder de knie. Jouw druk-PF heeft geholpen om hem te temmen. Moet nog even kijken of ik beide machines een eigen regelaar geef of ze beide op eentje zet.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

43
De Robot handjes zijn vandaag uit Griekenland aangekomen:
Staat hem goed vind ik. En ergonomisch een duidelijke verbetering. Blij mee ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

44

bvds schreef:De Robot handjes zijn vandaag uit Griekenland aangekomen:

Staat hem goed vind ik. En ergonomisch een duidelijke verbetering. Blij mee ;)
Heel mooi! Simpel, maar doeltreffend!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

50
Een Acaia Lunar ter vervanging van een Brewista. Fijne upgrade, wat is ie snel!

Afbeelding

Hier moeten we het voorlopig even mee doen. De Rocket bevalt super. Ik zou nog wel eens een andere/betere maler willen proberen (Lagom P64), maar vind ze nog iets te prijzig. Wie weet doet de concurrentie het komende jaar nog wat (Weber Key, Acaia Orbit etc.) of komt er een leuke tweedehands voorbij. Ik heb het optimale ook nog niet consistent uit mijn huidige setup kunnen behalen dus eerst die maar eens 'uitspelen' voor ik door mag naar het volgende level :geek:.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.