Ik zoek een toestel met volgende eigenschappen:
- controleerbare temperatuur
- controleerbare druk
- zicht op druk en temperatuur
- instelbaar volume voor 1 of 2 tassen
- minder belangrijk: een PID controller (eerder omdat ik anders die toch maar ga inbouwen nadien); maar als als de temperatuur constant is, ben ik ook tevreden;-).
- max rond een 1.000 euro.
Tussen 500 en 1.000 euro zijn er heel wat. Maar veelal ontbreekt er wel iets (geen temperatuur- of drukaanduiding, niet volume gestuurd of druk niet regelbaar).
De enige machine die ik vind die voldoet aan mijn wensen, lijkt de Ascaso Dream PID.
Zelfs een SAGE Dual Boiler die toch heel wat toeters en bellen heeft, voldoet niet; daar kan je de druk niet regelen (of toch niet op een 'normale' manier begrijp ik - je mag me corrigeren).
Nog iemand weet van machines die aan mijn eisen voldoen?
Walter
Re: Wie kent nog toestellen met deze eigenschappen?
2Niet in die prijsklasse nee, maar als je nog een gouden eenhoorn tegenkomt, geef me ff een seintje ik zoek er ook zo een.
3Als er zoiets bestaat dat op papier aan je wensen voldoet, dan zijn er tijdens ontwerp en constructie zoveel concessies gedaan aan kwaliteit en degelijkheid (ten behoeve van lage prijs) dat het een lastpakje wordt die je met veel verlies weer van de hand zal gaan doen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
4of je moet ergens een uitgewoond horeca-wrak van ruim 100kg en ruim een meter breed kopen voor €100 en hopen dat je die voor €900 reparatiekosten weer een beetje aan de praat krijgt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
5Tsjah, zo begon de decent ooit met allerlei mooie beloftes onder de $1000. Uiteindelijk kost het apparaat 2.5 keer zo veel als je alle functies wil en zijn er inmiddels 52 verschillende versies die allemaal een klein beetje van elkaar verschillen.fransg schreef: Als er zoiets bestaat dat op papier aan je wensen voldoet, dan zijn er tijdens ontwerp en constructie zoveel concessies gedaan aan kwaliteit en degelijkheid (ten behoeve van lage prijs) dat het een lastpakje wordt die je met veel verlies weer van de hand zal gaan doen.
6Bedankt voor jullie feedback.
De Ascaso Dream PID voldoet dus wel. Zeggen jullie impliciet dat dit een slecht toestel is?
De Ascaso Dream PID voldoet dus wel. Zeggen jullie impliciet dat dit een slecht toestel is?
7De Sage Dual Boiler komt in de buurt maar heeft niet de duurzaamheid van wat je van andere degelijke machines kunt verwachten.
https://www.kookwinkel.nl/sage-the-dual ... ssomachine
Met een mod die je kunt Googlen kun je de machine aanpassen naar flow control.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
8Das een nachtmerrie.walter- schreef:Bedankt voor jullie feedback.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
9Kan wat specifieker zijn? Op het forum vond ik weinig terug.bobbee schreef: do 11 nov 2021, 21:03Das een nachtmerrie.walter- schreef:Bedankt voor jullie feedback.
10Maar dan kan ik nog steeds niet de druk regelen begrijp ik...bobbee schreef: do 11 nov 2021, 21:03 De Sage Dual Boiler komt in de buurt maar heeft niet de duurzaamheid van wat je van andere degelijke machines kunt verwachten.