Re: Wie kent nog toestellen met deze eigenschappen?

21
Keyser schreef: do 11 nov 2021, 23:05 Precies wat Bob zegt ging door mij heen bij het lezen van deze post. Kijk daar nog eens naar Walter en blijven je wensen en ideeën over jouw goede machine dan overeind?
Ik zou persoonlijk niet uit willen komen bij de Sage of die Ascaso.... Raad Hoffman dat aan? Kan het mij bijna niet voorstellen...
voor de duidelijkheid,Mijn referentie naar Hoffmann of Kaffeemacher was in de eerste plaats om te duiden dat veel fabrikanten van duurdere toestellen temperatuur en druk verkeerd hebben. Van Hoffmann ken ik geen review van de Ascaso; de Sage Dual Boiler durft hij wel aanraden, met de opmerking dat het niet het duurzaamste toestel zal zijn, wat hier ook de belangrijkste commentaar lijkt ze zijn -corrigeer me als je het anders ziet. Kaffeemacher was wel tevreden over de espresso, schuimwand zagen ze wel problematisch (en nog wel een heel aantal andere nuances, zoals een zeer slecht ontwerp van de wateropvangbak).

Voor de duidelijkheid; de vraagstaart is er voor mij in de eerste plaats om te begrijpen of er andere toestellen zijn met dezelfde features.
Hier op aanvullend. Ik apprecier dat jullie referenties naar andere machines geven. Maar ik heb de laatste maanden al zo veel machines zien voorbij komen dat het moelijk is te onthouden welk toestel welke features heeft. Als je bij referenties even wil duiden welke feature welk toestel mist zou ik je zeer erkentelijk zijn. Bv bij de 3 Lelit referenties zijn er telkens weer nog 'onderversies' en is het me niet duidelijk welke welke features heeft. En mijn lijstje van gezochte features vind ik soms al niet duidelijk uit handleiding of specs.

Walter

23
fransg schreef: vr 12 nov 2021, 08:13
walter- schreef: do 11 nov 2021, 23:32 En ik 45 minuten wachten op koffiezetten, past niet in mijn routines. Dan moet ik telkens 1 uur op voorhand bedenken dat ik koffie wil; dat lukt me niet ;-). Daar zal ik een compromis moeten nemen.
Gewoon 1 x aanzetten en niet uitzetten.
Dat gaat in tegen mijn idee dat je geen energie moet verprutsen. Dat ga ik nooit doen. Strikt genomen worden apparaten ook veronderstelt zichzelf uit te kunnen schakelen als je ze niet gebruikt.
Ik zie ook niet in waarop iemand iets zou willen ontwerpen dat 45 minuten nodig heeft om op te warmen. Mijn vaatwasser doet op die tijd een snelle vaatwas... dat lijkt me gewoon een ontwerpfout en ongeschikt voor thuisgebruik.

24
walter- schreef: vr 12 nov 2021, 08:18
walter- schreef: do 11 nov 2021, 23:32 En ik 45 minuten wachten op koffiezetten, past niet in mijn routines. Dan moet ik telkens 1 uur op voorhand bedenken dat ik koffie wil; dat lukt me niet ;-). Daar zal ik een compromis moeten nemen.
Dat gaat in tegen mijn idee dat je geen energie moet verprutsen. Dat ga ik nooit doen. Strikt genomen worden apparaten ook veronderstelt zichzelf uit te kunnen schakelen als je ze niet gebruikt.
Ik zie ook niet in waarop iemand iets zou willen ontwerpen dat 45 minuten nodig heeft om op te warmen. Mijn vaatwasser doet op die tijd een snelle vaatwas... dat lijkt me gewoon een ontwerpfout en ongeschikt voor thuisgebruik.

Die energieverspilling moet je niet zo zwaar zien. In de winter draagt het prima bij aan de verwarming van je huis. Weliswaar niet zo efficient als een warmtepomp, maar toch. In de zomer is die warmte natuurlijk overtollig. Maar kun je wel op ieder gewenst moment genieten van een kopje koffie. Dus is dat verspilling? Plezier in het leven mag toch wel wat kosten?
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

25
Familie van heeft zo'n solis sage ding met maler. Wat een kindertroep :lol: dat zou ik toch echt nooit kopen hoor.

Ik heb zelf een ascaso steel uno pro en ben er best tevreden over.
Heb er wel de opv van aangepast en een pid regelaar er op gezet.
Nu zet ik echt wel heel consistent goed koffie.
Opv mod had ik alleen een kniptang voor nodig en een manometer om de druk af te stellen. De pid regelaar was 15 euro. Dus het hoeft ook niet de wereld te kosten.

Eigenlijk is de maler nog belangrijker! Had je daar al wat voor op het oog?

27
Marc O. schreef: vr 12 nov 2021, 08:21
...
Die energieverspilling moet je niet zo zwaar zien. In de winter draagt het prima bij aan de verwarming van je huis. Weliswaar niet zo efficient als een warmtepomp, maar toch. In de zomer is die warmte natuurlijk overtollig. Maar kun je wel op ieder gewenst moment genieten van een kopje koffie. Dus is dat verspilling? Plezier in het leven mag toch wel wat kosten?
Idd 4 maal slechtere verwarming dan mijn warmtepomp. Maar het is totaal onnuttig iets warm te houden dat je niet nodig hebt en waar voor mij zeker andere technische oplossingen voor moeten zijn.
Een ontwerp dat zo gemaakt is laat ik links liggen.

En terug naar mijn eisenlijstje ;-). Ik kan me niet voorstellen dat die Ascaso Dream DIP het enige toestel is dat past in dat lijstje....

28
Marc O. schreef: vr 12 nov 2021, 08:21
walter- schreef: vr 12 nov 2021, 08:18

Lol Marc 🤣🤣🤣🤣

29
walter- schreef: vr 12 nov 2021, 08:31 Idd geen maler in het toestel; die maler is een andere oefening... ;-). Los van de interne maler; hoe slecht is de Sage in die ervaring?

Weet je hoe de steel uno afwijkt van Dream naar kwaliteit van de interne componenten?

En de steal kan je ook met pid kopen en OPV. Maar kost dan een 1.500 Euro.
Als je persee nieuw wil wel natuurlijk maar 2e hands heb je wel wat meer keus.
Ik denk dat de dream en de steel niet veel schelen. Maar heb nooit een dream open gehad.

Die sage moet je echt niet doen is een heel vreemd ding en voelt allemaal al heel flimsy aan. Je kan niets instellen of regelen je kan alleen op de knop drukken en hopen dat er uit komt wat je wil🤐.

Rancilio is ook een zeer goede optie!