73
door RoosW
Ik heb met stijgende verbazing dit onderwerp gevolgd, en na enig nadenken toch een conclusie getrokken, wat de Topic Starter wil is een Volautomaat.
Die duwt precies hoeveelheid x door koffie hoeveelheid y heen.
Zolang je vast blijft houden aan nietszeggende waardes, en neitszeggend omdat: Elke koffie boon soort een andere fijnheid van malen vraagt, elke variatie daarin een andere hoeveelheid water door de puk laat in tijdvak X.
Hoegenaamd elke machine (voor thuisgebruik) is ontworpen met de gedachte die hier door een ieder overgebracht tracht te worden aan Topic Starter, maar hij kijkt ernaar vanuit een Volautomaat idee, er van uitgaande dat watervolume x door koffiehoeveelheid y altijd dezelfde koffie zal geven.
Die twee gedachtegangen botsen dus, omdat goede koffie niet perse uit een volautomaat komt (probeer een bak espresso uit een volautomaat, en dan één uit een halfautomaat en je weet wat ik bedoel).
De enige machine die bij mij op komt waar bijna letterlijk alles aanstuurbaar is is een Decent.
Met het budget dat genoemd is blijf je echter in de doorsnee machines hangen.
Overigens lost zo ongeveer iedereen hier het 'aan/uit' probleem op met of een tijdschakelaar, of een elektronische aan/uit switch die middels elektronica in je domotica op de juiste tijden aan en uit gezet word, ik heb 's ochtends ook het geduld niet om ruim 30 minuten te moeten wachten voor ik mijn 'word wakker' bakkie drink.
Bij mij gaat het bijvoorbeeld zo, ik sta elke dag om 8 uur op, dus gaat ie om 7.30 aan, 10.30 uit (hier tussen in drink ik met behoefte aan iets warms thee) en 17.20 aan en 19.00 weer uit. Dat zijn voor mij de twee tijdvakken dat ik koffie drink.