Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

71
fransg schreef: do 11 nov 2021, 15:53 Die van mij moeten nog steeds binnenkomen!

Maar gelukkig werkt een theelepel ook goed, en een kleine schroevendraaier en eigenlijk alles dat daar een beetje op lijkt.
Ik ben benieuwd of het bij wel gaat lukken.

Naast de bandenlichters had ik ook squirt lube besteld voor de ketting.
Dit is een wax wat zeer fijn werkt
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

72
ronald22 schreef: do 11 nov 2021, 15:56 ik ook squirt lube besteld voor de ketting.
Ik ga nu wel heel erg off topic: ik ben van plan de ketting met paraffine te behandelen, heb ik leuke filmpjes over gezien en ik wil dat wel uitproberen.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

73
Dirk Jan schreef: do 11 nov 2021, 16:59
ronald22 schreef: do 11 nov 2021, 15:56 ik ook squirt lube besteld voor de ketting.
Ik ga nu wel heel erg off topic: ik ben van plan de ketting met paraffine te behandelen, heb ik leuke filmpjes over gezien en ik wil dat wel uitproberen.
En daarna weer on topic 😏
Jij ook een fietser?
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

74
On topic: Ik heb erg veel moeite om het douchescherm van de Pavoni met wat dan ook los te krijgen. Op de Pavoni zit er een lekkere dikke ring voor en die heb ik er nog niet uitgekregen. Alleen als ik de zuiger helemaal naar beneden druk. En daar is soms best veel kracht voor nodig. Alhoewel ik na iedere koffiezetbeurt met een kwastje de zeef en langs het rubber ga om de restanten te verwijderen. Ik zal de achterkant van een dun koffielepeltje nog eens gaan proberen. Die ring zit naar mijn idee wel erg diep.

Off topic. Ik was een vakantie fietser met laag stuur. Twee jaar geleden heb ik de fiets een mtb stuur gegeven zodat ik een iets hogere zit heb en een Brooks B17 zadel weer gemonteerd. Nu fiets ik relaxed 1 x per week een middag over De Hondsrug. Wel met zeembroek en fietsshirt.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

76
fransg schreef: ma 08 nov 2021, 09:13
bobbee schreef: ma 08 nov 2021, 08:53 https://a.aliexpress.com/_vVPQem

Ook hiero...
Slim gevonden weer Bobbee!

Ik heb twee sets besteld.
Ik kan de bestelling trouwens nergens terugvinden dus het komt over 2 maanden ineens binnen of het was ergens in het bestellen/afrekenen al mis gegaan.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

77
Heb ze nu via de rosebikes.nl besteld. Zag dat ze ook mooie CO2 oppomp gadgets hebben voor wanneer men geen zin heeft een van de fietspompen in huis erbij te pakken. Lekker nerdy overbodig dus ook dat erbij in het mandje gedaan. Zit ook analoge drukmeter op, en een hoesje voor om het CO2 patroon zodat je vingers er niet af vriezen wanneer je 'gas geeft'.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

78
fransg schreef:
fransg schreef: ma 08 nov 2021, 09:13
bobbee schreef: ma 08 nov 2021, 08:53 https://a.aliexpress.com/_vVPQem

Ook hiero...
Slim gevonden weer Bobbee!

Ik heb twee sets besteld.
Ik kan de bestelling trouwens nergens terugvinden dus het komt over 2 maanden ineens binnen of het was ergens in het bestellen/afrekenen al mis gegaan.
Dat is gek want ik kan alle bestellingen van jaren terug nog vinden in de aliexpress app.
Misschien zoek je op de verkeerde plek?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

79
bobbee schreef: zo 14 nov 2021, 12:16Dat is gek want ik kan alle bestellingen van jaren terug nog vinden in de aliexpress app.
Misschien zoek je op de verkeerde plek?
Ik vind op de aliexpress website ook drie eerdere bestellingen. Mogelijk is er tijdens mijn 'bestelling' iets mis gegaan want bij de Paypal vind ik er ook niks van.

maar de betaling aan de Duitse fietsenmaker is nu goed gedaan en het pakket feestartikelen zal wel op de post gaan.