Re: Wat drink je nu?

2861
Na twee maanden lichte branding weer eens een medium. Ik wilde een Aeropress kopen, en zag dat de brandzaak die verkocht. Mooi, zakje bonen er bij. Yellow bourbon vond ik in het begin erg lekker toen ik van Dolce Gusto naar een Gaggia ging. Onderhand 2 maanden alleen nog maar lichte roasts gedronken.

18 in, 35 out in 27s. De smaak is erg gebalanceerd, weinig bitter, vol. Drinkt goed weg. Maar ik vind het niet zo lekker als dat ik het eerst vond. Mist veel karakter. Hierna toch maar weer terug naar lichte brandingen. Voordeel is wel dat elke kop te drinken valt, i.t.t. een lichte roast die met een kleine variatie in het zetten al compleet kan mislukken.

Afbeelding

Ik zie dat Blommers weer wat nieuwe boontjes heeft, waarvan 2 naturals. Misschien die maar eens proberen hierna. :D De blend 1 viel erg in de smaak. Vooral met de Aeropress vond ik het een heel lekker kopje, de fruitige tonen kwamen er goed door.
Lelit Elizabeth + DF64 gen 2 & 1ZPresso J-Max

2862
Nog altijd proevende van het mix pakket van Hoofdkwartier. Zojuist de laatste kop van de bonen *Classic Brazilië * Yellow Bourbon opgemaakt.

In een woord: Yum. Ben echt groot fan van deze heren aan het worden en geniet er echt met volle teugen van.

Nu over naar de 3 Afrika Melange.

Wordt straks leuk om een boon te kiezen om een tijdje mee aan de slag te gaan #Pleh
Coffee, sleep, Coffee, repeat

2863
Warheart schreef: zo 14 nov 2021, 21:08 Nog altijd proevende van het mix pakket van Hoofdkwartier. Zojuist de laatste kop van de bonen *Classic Brazilië * Yellow Bourbon opgemaakt.

In een woord: Yum. Ben echt groot fan van deze heren aan het worden en geniet er echt met volle teugen van.

Nu over naar de 3 Afrika Melange.

Wordt straks leuk om een boon te kiezen om een tijdje mee aan de slag te gaan #Pleh
Probeer eens de Yellow Bourbon bij Brandzaak
Eens kijken welk verschil je proeft
Iets andere beleving
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

2864
Giraffe en De Brandzaak. Die van de Brandzaak zijn toch vaak gebrand met die donkere chocolade tonen. Is wel lekker op zijn tijd, maar gaat wel erg vervelen. Die van Giraffe zit een fris zuurtje in terwijl ik ook een volle.body ervaar. Als ik meer espresso's drink vind ik zo'n gebalanceerd fris zuur eigenlijk wel een must. Man met bril koffie tikt goed aan de weg in Rotje knor, maar die keren dat ik die dronk vond ik het zuur te overheersend. Ik ga nog even door met vergelijken.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

2867
fuel schreef: za 13 nov 2021, 16:55 Ook even met de hype mee. Vandaag aan de Turbo Shots met de Peru Hoofdkwartier en Colombia van Rum Baba.

Moet zeggen valt niet tegen. Het is .... anders

Afbeelding
Wat zijn de turbo shots?

Koffie van Rum baba vind ik persoonlijk ook erg lekker en dan met name de borazon. Iemand anders nog ervaring met rum baba?

2868
Wat zijn de turbo shots?
Koffie van Rum baba vind ik persoonlijk ook erg lekker en dan met name de borazon. Iemand anders nog ervaring met rum baba?

Ja die is zeker lekker, mijn favoriet van het moment.

Afbeelding
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

2870

Oddball schreef:Helaas vind ik rum baba vrij prijzig. €12,50 voor 200 gr
Is ook prijzig, maar het kan echt nog erger
Afbeelding

Persoonlijk vind ik 200 gram een beetje een raar gewicht. Komt vast ook doordat de standaard veelal 250, 500, 1000 gram is. Met zo weinig ga ik me dan lichtelijk zorgen maken of het wel gaat lukken hem op tijd fine te tunen voor dat de zak op is.