Re: Nieuwe maler, budget 1000 euro max

21
Heb er inderdaad een met te hoge schroefjes. Daardoor komt er wat koffie tussen de rubber houder van de hopper en bovenkant van de maalschijven. Het is nauwelijks een issue, maar mocht je je Mignon XL uitrusten met een blaasbalg, dan blaas je het via die weg wel door je hele machine. Met een paar laagjes zwart tape vul je die ruimte op. De laatste keer dat ik keek was het probleem daarmee opgelost.

Overigens lijkt ook de nieuwe versie met kortere schroefjes dezelfde symptonen te hebben. De rubber ring hangt gewoon te hoog in de behuizing.

https://www.home-barista.com/forums/use ... 2634KF.jpg
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

22
Bij de mijne liggen de schroeven een stuk lager:

Maler was van binnen helemaal schoon. Maar gebruik geen blaasbalg. Goed om te weten dat wat tape of een extra rubberen ring ook werkt. Overigens kun je bij Eureka nieuwe schroeven krijgen.
Laatst gewijzigd door bvds op do 18 nov 2021, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

23
Ypuh schreef:Heb er inderdaad een met te hoge schroefjes. Daardoor komt er wat koffie tussen de rubber houder van de hopper en bovenkant van de maalschijven. Het is nauwelijks een issue, maar mocht je je Mignon XL uitrusten met een blaasbalg, dan blaas je het via die weg wel door je hele machine. Met een paar laagjes zwart tape vul je die ruimte op. De laatste keer dat ik keek was het probleem daarmee opgelost.

Overigens lijkt ook de nieuwe versie met kortere schroefjes dezelfde symptonen te hebben. De rubber ring hangt gewoon te hoog in de behuizing.

Ik had dat met de Olympus en K10, koffie in de behuizing. Je blaast het erdoor met blaasbalg en elk kiertje wordt meegepakt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

24
bobbee schreef: do 18 nov 2021, 23:06
Ypuh schreef:Heb er inderdaad een met te hoge schroefjes. Daardoor komt er wat koffie tussen de rubber houder van de hopper en bovenkant van de maalschijven. Het is nauwelijks een issue, maar mocht je je Mignon XL uitrusten met een blaasbalg, dan blaas je het via die weg wel door je hele machine. Met een paar laagjes zwart tape vul je die ruimte op. De laatste keer dat ik keek was het probleem daarmee opgelost.

Ik had dat met de Olympus en K10, koffie in de behuizing. Je blaast het erdoor met blaasbalg en elk kiertje wordt meegepakt.
In mijn Vario belandt ook wel wat koffie in de behuizing.

Ik neem aan dat ze voor de SD een andere rubber gebruiken. Die kan dat straks vast ook wel de XL gezet worden.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs