Ik hoor sowieso weinig geborrel, dus het gaat een beetje op de gok.
Nee feitelijk borrelt er ook niet zoveel. Maar de waterstroom moet een paar seconden echt heel gelijkmatig lopen, als die nog wat onrustig is, is het echt nog te heet.
Met een blindfilter merk je wel wanneer je zet water te heen is. Dan spat het ook veel meer..

Ehh, er hoort toch helemaal niets te spatten met een blindfilter? Of bedoel je tijdens het backflushen?
...maar ik kan weinig vinden over zijn beste temperatuur, weet je wat die is? Of is tussen de 92 en 96 sowieso goed?
Dat verschil per koffiesoort en zetstijl/branding. De uitersten kunnen zo laag en hoog zijn als 88C en 96C, maar het is veiliger om 92-94C aan te houden.
Je hebt inderdaad het juiste bestand gevonden van de Erics. Er komt nog wat bij vanwege de internationale verzening. Uiteindelijk betaal je iets van €80, dat is niet mis, maar ik vind het de uitgave onherroepelijk waard.
Tenzij je bij het vullen van het filter en het tampen allerlei rare dingen doet kan ik me onderhand buiten de hoge druk eigenlijk alleen nog maar voorstellen dat het een te hoge temperatuur is, de rest zou niet aanleiding hoeven geven tot die verkeerde smaak...