Re: gespot

1842
FrancisPavoni schreef:
B003 schreef: ma 29 nov 2021, 21:11 Comandante of deze voor filter koffie?
Ik heb geen ervaring met de Comandante maar gebruik de Kinu voor filter, maar ik denk dat ik deze ga aanschaffen. Zeker als je bezoek hebt is het hand malen van lichte bonen geen sinecure en deze wordt door zowel Wendleboe als Hoffman aangeraden (en als ik ze mag geloven thuis gebruikt). Tevens heeft mijn vriendin last van hypermobiliteit dus die begint sowieso niet aan handmalerij.

Het gaat hier overigens om de versie zonder weegschaal in de deksel.
Ja dat zijn goede redenen. Ik probeer weer zo min mogelijk koffiemolen op het aanrecht te hebben. Tsja.

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

1843
B003 schreef:
bobbee schreef:Met de hand of electrisch?
Maakt niet uit, is een afweging op smaak in de eerste plaats. Maar ik denk dat ik jouw antwoord wel kan raden
Afbeelding
.

Ik weet niet waar je woont (in buurt van Emmen?) maar je mag de Commandante wel lenen van mij.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

1844
bobbee schreef:
B003 schreef:
bobbee schreef:Met de hand of electrisch?
Maakt niet uit, is een afweging op smaak in de eerste plaats. Maar ik denk dat ik jouw antwoord wel kan raden
Afbeelding
.

Ik weet niet waar je woont (in buurt van Emmen?) maar je mag de Commandante wel lenen van mij.
Dat is wel zeer vriendelijk aangeboden maar ik woon in het midden van het land, tevens middelpunt van de wereld
Afbeelding
.

1846
Ik heb even heen en weder gespoeld om te zien / horen waar de bonen daadwerkelijk worden gemalen maar dat lijkt buiten de opname te zijn gevallen?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1847
Precies! Ik vind dit een interessante add on maar men....wat kan die kerel ouwehoeren he. Malen komt het niet van.

Verder wel een leuke vondst en hopelijk niet te duur.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’