Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

134
fransg schreef:Prachtig!

Van de man die skateboards recyclet?
Nee van Scarlet espresso 'classic colorato', €38,- bij bol.com. (vermoed binnenkort uitverkocht
Afbeelding
)

Zoek al 1,5 jaar naar een tamper. Deze niet eerder tegengekomen. Voor die prijs wilde ik het niet laten liggen. Weet niet hoe het hout is gedaan, of het echte lagen hout zijn, of dat het geverfd is. Maar voor het oog maakt me dat niet zoveel uit. Zeker niet voor dat geld.
Die man van de skateboarden vraagt veel meer, maar was er een tijd terug ook even uit, omdat de vraag te groot werd.

137
we tigers schreef:Niet gekocht, wel gekregen van mijn vrouw (ik ben vandaag jarig). 2 Kruve Propel glazen.
ACCED9A1-A264-41D9-94E0-B06CD279BAB3.jpeg
Van harte, en wat een mooi kado van jouw vrouw!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

138
fransg schreef: za 11 dec 2021, 13:02 Prachtig!

Van de man die skateboards recyclet?
Ik zou als fanatiek skateboardende ouwerejongere wel in van dat gerecyclede skateboard hout handvaten en knoppen voor mijn Strega willen, maar ik vrees dat dat niet te betalen is. Ik heb eens geïnformeerd voor de Niche en schrok me rot. Dat was bij een Brit. Er is ook een jongen in München (die ook de knoppen voor Comandante doet), maar ook die is prijzig. Tampertje ging al naar de 95,- ex verzending. Maar wel heel tof en kleurrijk.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

140
Nee, de Scarlet espresso kende ik niet, eens even rondneuzen bij Bol.com.
Jammer van die nieuwe Kees van der Westen, de Ceado E37Z Hero wordt gedegradeerd tot pronkstuk, vergeet WDT, wat wij nodig hebben is een "Scarlet espresso | Tamper 'Classic' voor barista; met ergonomische handgreep van kostbaar hout …" (zoek op 4051305047708): een koopje (€ 36).
Lees mee: "De juiste sabotage is een basisvereiste voor de espressobereiding.
…. De sabotage heeft een vaak onderschatte en uiterst belangrijke functie en is verantwoordelijk voor de perfecte verdichting van het koffiedik in de zeef. ...".
Even leek een teleurstelling mij niet te worden bespaard: "51 mm", maar gelukkig: "Afmetingen: diameter naar keuze …".