Re: Cafelat Robot Barista

151

Brahimski schreef:
Pee026 schreef: di 14 dec 2021, 08:14 Zou een Robot een goede keuze zijn voor de rol van dagelijkse espresso machine? Of is het echt meer 'voor erbij'? :D Ben enorm gecharmeerd van dit apparaat!
Zal er ook aan liggen hoeveel je er dagelijks drinkt. Het is mijn enige apparaat, waar ik dagelijks 4 a 5 kopjes mee zet. Voor mij is die perfect. Ik vind de handelingen totaal niet erg. En je hebt geen opwarmtijd. Ik doe wat water in de koker, weeg ondertussen de koffie af, maal die en kan m'n espresso zetten.
Opwarmtijd van de waterkoker! Nee flauw
Afbeelding

Mooi apparaat. Je moet de handelingen wel leuk vinden.

152
Brahimski schreef: di 14 dec 2021, 08:41
Pee026 schreef: di 14 dec 2021, 08:14 Zou een Robot een goede keuze zijn voor de rol van dagelijkse espresso machine? Of is het echt meer 'voor erbij'? :D Ben enorm gecharmeerd van dit apparaat!
Zal er ook aan liggen hoeveel je er dagelijks drinkt. Het is mijn enige apparaat, waar ik dagelijks 4 a 5 kopjes mee zet. Voor mij is die perfect. Ik vind de handelingen totaal niet erg. En je hebt geen opwarmtijd. Ik doe wat water in de koker, weeg ondertussen de koffie af, maal die en kan m'n espresso zetten.

Ik drink één a twee espresso per dag :) Welke maler gebruik je als ik vragen mag?

154
Pee026 schreef:
Brahimski schreef: di 14 dec 2021, 08:41

Ik drink één a twee espresso per dag :) Welke maler gebruik je als ik vragen mag?
De robot is supermooi maar qua ergonomie iets minder dan de flair 58.
Misschien idee om de flair 58 ook even te bekijken.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

155
Als je alleen espresso drinkt en maar een of twee per dag, is een Robot een prima ding. Ik zou er wel wat "mittens" op zetten. Met zo'n lage consumptie zou ik zelf de combi doen met een goede handmaler. (dat is overigens mijn kampeer en vakantie set-up).
De Flair 58 (geen ervaring mee) is denk ik iets comfortabeler en als je hem toch laat staan is hij met zijn elektrische verwarming prima te doen denk ik. Ik vind hem alleen minder leuk eruit zien.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

160
Al een aantal jaren neem ik mijn Robot mee op vakantie. Samen met de Kinu en een kleine cafetière van de Ikea voor het maken van melkschuim. Het is een beetje werk in de ochtend, maar het resultaat is altijd top.

Deze keer is de Robot mee naar Wales.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600