Re: Bezzera Strega
393Even inbreken hoor, heb zelf een hevelmachine, maar de strega heeft ook een pomp toch? Wanneer gaat de pomp in bedrijf en wanneer niet?
Lijkt me aardig je stille zen momentje verpesten als de hevel omhoog gaat en die pomp springt aan, of vult de pomp alleen de boiler bij?
Lijkt me aardig je stille zen momentje verpesten als de hevel omhoog gaat en die pomp springt aan, of vult de pomp alleen de boiler bij?
Faema Lambro - Mazzer Major E
394Hij pompt alleen als de hevel naar beneden is gehaald. Zodra je 'm omhoog laat gaan, stopt de pomp. Bij mij pompt ie dus maar kort en het is niet enorm luid...zachter dan bij mijn vorige E61 machine.
395De pomp vult de boiler bij en vult de cilinder (?) met ca. 50 ml water wanneer je een espresso gaat bereiden. Daarna is het stil. Hoewel, je hoort dat stroperige straaltje in het kopje stromen. Dat vind ik echt een prachtig geluid. Toen ik mijn Pavoni had verkocht, miste ik dat geluid enorm. Daar kon een smeuïge rotatiepomp niet tegenop.Nelus schreef:Even inbreken hoor, heb zelf een hevelmachine, maar de strega heeft ook een pomp toch? Wanneer gaat de pomp in bedrijf en wanneer niet?
Maar nu dwaal ik af…
396Oke ! Duidelijk
En als je de strega TOP versie aan de vastwater aansluiting hangt ?
Faema Lambro - Mazzer Major E
397Dan blijft het stil! Je zen-moment wordt niet om zeep geholpen.Nelus schreef:Oke ! Duidelijk
398Maar dan komt de volgende vraag. Wat is beter. Wat smaakt beter?omeCo schreef: vr 17 dec 2021, 00:25Dan blijft het stil! Je zen-moment wordt niet om zeep geholpen.Nelus schreef:Oke ! Duidelijk
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven
399Mijn eerste auto (we praten over een jaar of 30 geleden) was een Alfa 90 2.5 QO. Die roestte wel. Maar als ie reed (oh oh wat heb ik daar een ellende mee gehad) dan reed ie meer dan prima
Sorry voor het off topic.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario
400Klein uitstapje moet kunnen toch? Mooi dat ondanks de ellende het rijplezier blijft hangen.Marc O. schreef:Mijn eerste auto (we praten over een jaar of 30 geleden) was een Alfa 90 2.5 QO. Die roestte wel. Maar als ie reed (oh oh wat heb ik daar een ellende mee gehad) dan reed ie meer dan prima
Sorry voor het off topic.